Indra, socia da Xunta na Civil UAVs Initiative de Rozas, deu un paso decisivo máis no seu pioneiro proxecto de crear unha aeronave opcionalmente tripulada. O dron Targus, de 1.250 quilogramos, xa conta coa autorización da Axencia Europea de Seguridade Aérea (Easa) para iniciar as probas de voo, o que se fará a principios de 2020, "en cando as condicións meteorolóxicas permítano", confirman desde o equipo de traballo do ambicioso proxecto, formado por preto dunha trintena de persoas.
Esta é "a primeira vez que un Avión Opcionalmente Tripulado (OPV) de 1,25 toneladas e fabricación española logra un permiso deste tipo para voar", destacan desde a multinacional, que leva varios anos desenvolvendo este proxecto xunto á firma galega Gaerum, a primeira empresa en implantarse en Rozas a mediados de 2016.
Para deseñar o Targus o equipo partiu da plataforma denominada Tecnam P-2006 T, adaptándoa para instalar e integrarlle o sistema de voo automático. Tamén foi necesario desenvolver e certificar o sistema que permite ao piloto da aeronave transferir o control de forma sinxela á estación de terra e que esta pode realizar todos os procedementos operacionales.
Indra e Gaerum iniciaron hai aproximadamente un ano, nas instalacións do Centro de Invetigación Aeroportada de Rozas (Ciar), os test de simulación de voo para probar os sistemas de control, navegación e misión do avión. Agora, no mesmo escenario iníciase unha nova fase na que, de forma "inmediata", comprobarase que as modificacións e sistemas instalados na aeronave non alteran a súa comportamento durante o voo.
O piloto irá en cabina por cuestións de seguridade pero só intervirá se se produce algunha incidencia
A continuación desenvolveranse os ensaios. Por cuestións de seguridade, o piloto sempre irá en cabina, aínda que cederá o mando do Targus ao centro de control en terra e só intervirá de producirse algunha incidencia ou na aterraxe e o despegamento.
Indra destaca que o seu traballo nun "dos maiores e máis avanzados drones civís en desenvolvemento de Europa" cumpre cos prazos e compromisos subscritos coa Xunta para lograr que Galicia sexa un "referente internacional no sector" dos vehículos non tripulados, a través da súa sociedade na Civil UAVs Initiative, da que tamén forma parte a compañía Babcock.
No marco deste acordo, a multinacional tamén prevé construír un hangar no aeródromo de Rozas, no novo parque empresarial que habilita a administración autonómica e cuxas obras empezarán en breve, co obxectivo de que as novas instalacións poidan estar operativas no verán.