Indra iniciará os voos do pioneiro Targus en Rozas a principios de 2020

Aesa autorizou as probas da aeronave, de 1,25 toneladas e opcionalmente tripulada
2019122113170280033
photo_camera Test á aeronave no Ciar de Rozas. EP

Indra, socia da Xunta na Civil UAVs Initiative de Rozas, deu un paso decisivo máis no seu pioneiro proxecto de crear unha aeronave opcionalmente tripulada. O dron Targus, de 1.250 quilogramos, xa conta coa autorización da Axencia Europea de Seguridade Aérea (Easa) para iniciar as probas de voo, o que se fará a principios de 2020, "en cando as condicións meteorolóxicas permítano", confirman desde o equipo de traballo do ambicioso proxecto, formado por preto dunha trintena de persoas.

Esta é "a primeira vez que un Avión Opcionalmente Tripulado (OPV) de 1,25 toneladas e fabricación española logra un permiso deste tipo para voar", destacan desde a multinacional, que leva varios anos desenvolvendo este proxecto xunto á firma galega Gaerum, a primeira empresa en implantarse en Rozas a mediados de 2016.

Para deseñar o Targus o equipo partiu da plataforma denominada Tecnam P-2006 T, adaptándoa para instalar e integrarlle o sistema de voo automático. Tamén foi necesario desenvolver e certificar o sistema que permite ao piloto da aeronave transferir o control de forma sinxela á estación de terra e que esta pode realizar todos os procedementos operacionales.

Indra e Gaerum iniciaron hai aproximadamente un ano, nas instalacións do Centro de Invetigación Aeroportada de Rozas (Ciar), os test de simulación de voo para probar os sistemas de control, navegación e misión do avión. Agora, no mesmo escenario iníciase unha nova fase na que, de forma "inmediata", comprobarase que as modificacións e sistemas instalados na aeronave non alteran a súa comportamento durante o voo.

O piloto irá en cabina por cuestións de seguridade pero só intervirá se se produce algunha incidencia

A continuación desenvolveranse os ensaios. Por cuestións de seguridade, o piloto sempre irá en cabina, aínda que cederá o mando do Targus ao centro de control en terra e só intervirá de producirse algunha incidencia ou na aterraxe e o despegamento.

Indra destaca que o seu traballo nun "dos maiores e máis avanzados drones civís en desenvolvemento de Europa" cumpre cos prazos e compromisos subscritos coa Xunta para lograr que Galicia sexa un "referente internacional no sector" dos vehículos non tripulados, a través da súa sociedade na Civil UAVs Initiative, da que tamén forma parte a compañía Babcock.

No marco deste acordo, a multinacional tamén prevé construír un hangar no aeródromo de Rozas, no novo parque empresarial que habilita a administración autonómica e cuxas obras empezarán en breve, co obxectivo de que as novas instalacións poidan estar operativas no verán.

Comentarios