Indra completa con éxito as probas de voo do pioneiro Targus en Rozas

A estación de control de terra tomou o mando da OPV, de 1,25 toneladas, tras o despegamento
El conselleiro de Industria, junto al Targus en junio. VICTORIA RODRÍGUEZ.
photo_camera O conselleiro de Industria puido coñecer os avances do Targus nunha visita a Rozas en xuño.

O piloto realiza a manobra de despegamento e, a partir dese momento, todos os sistemas e sensores do avión pasan a ser controlados desde terra. Coma se voase só, sen ninguén na cabina. Ese é "o fito" que acaban de lograr Indra e Gaerum coas probas no aeródromo de Rozas, en Castro de Rei, do avión opcionalmente tripulado (OPV) Targus, desenvolvido no marco da Civil UAV's Initiative.

O primeiro voo experimental realizábase o 24 de xuño e a partir de aí iniciouse unha serie de probas desenvolvidas durante dúas semanas, cualificadas por Indra como "un éxito", especialmente polo carácter "pioneiro" en España. "Ningún outro UAV de novo desenvolvemento obtivera antes permiso para realizar uns voos como estes, o que marca un fito para a aviación española e supón un paso adiante para o desenvolvemento deste sector", precisan desde a multinacional, que no seu acordo como socia da Xunta expúñase a adaptación dunha nave convencional a outra con autonomía de voo, que ofrecese a posibilidade de voar con ou sen piloto.

O resultado de anos de desenvolvemento é o Targus, un dron de 1,25 toneladas de peso e once metros de envergadura, no que o piloto de probas só responsabilizouse de despegar e aterrar -non está permitido que opere sen piloto-, mentres que, unha vez no aire, os enxeñeiros de Indra e Gaerum verificaron desde terra que todo funcionaba "correctamente".

Esta batería de test desenvolveuse no espazo aéreo non segregado da zona do aeródromo de Rozas, baixo as condicións de voo aprobadas pola Axencia Europea para Seguridade Aérea (EASA) e co permiso de voo emitido pola Axencia Estatal da Seguridade Aérea (AESA) española, que autoriza a súa experimentación. Ademais, estableceuse un protocolo especial de comunicación co control aéreo do aeroporto de Santiago de Compostela.

"Indra completa en prazo un dos fitos máis complexos e esixentes da Civil UAVs Initiative, situando a Galicia á cabeza no desenvolvemento de drones en Europa", destacan desde a compañía, incidindo en que só obter a aprobación de EASA para unha OPV xa é un "éxito de gran importancia, xa que se trata dun proceso que nunca antes se levou a cabo e que achega unha experiencia e vantaxe competitiva de face ao futuro".

Desde a multinacional inciden tamén na "gran vantaxe operativa" que supón poder sobrevoar zonas urbanas ou aterrar en aeroportos sen restricións, de forma tripulada, e voar sen piloto ao chegar á zona de operacións. A súa idea é completar este mesmo ano o desenvolvemento do Targus, que sería útil para "realizar misións de vixilancia e salvamento marítimo, control de caladoiros, protección ambiental, detección de verteduras no mar, control do uso do chan, do patrimonio e apoio na loita contra o lume".

Comentarios