As empresas galegas do sector aeronáutico recibirán axudas para a súa internacionalización

'Unvex' celebra a súa terceira xornada cunha serie de demostracións en Rozas, en Castro de Rei
Intervención de Francisco Conde. EP
photo_camera Intervención de Francisco Conde. EP

O vicepresidente económico da Xunta, Francisco Conde, avanzou que a Xunta inclúe axudas para a internacionalización das empresas galegas do sector no marco do polo aeroespacial de Galicia.

Anunciouno durante unha visita ao aeródromo de Rozas, en Castro de Rei, onde presenciou as demostracións aéreas que se celebraron dentro do programa de Unvex 21, o maior evento de vehículos aéreos non tripulados en España, que por primeira vez desenvólvese en Galicia.

En concreto, a Xunta apunta que se creará un marco de axudas para a internacionalización das empresas galegas deste ámbito que incluirán financiamento para exportacións, misións comerciais, atracción de investimento e creación de novos mercados".

"A Xunta vai seguir traballando para que o aeronáutico siga sendo un sector de oportunidades e tamén para atraer fondos europeos vinculados aos Next Generation para que Galicia siga sendo un referente neste ámbito e sitúese á vangarda", resaltou o vicepresidente económico.

Tamén recordou o que adiantou o mércores o presidente galego: que en xullo publicarase a licitación para novos socios estratéxicos e tecnolóxicos que queiran participar no polo, cun orzamento inicial de 40 millóns de euros.

Entre as novidades, segundo destaca a consellería nun comunicado, destaca o obxectivo de atraer "outros fondos públicos" para o desenvolvemento de proxectos de I+D e que se porá "o foco" na xeración de pegada industrial.

AS DEMOSTRACIÓNS. Nesta terceira xornada, os discursos inaugurais deron paso ás exhibicións e Gradiant foi a encargada de abrir a axenda cun sistema "antidrón" deseñado para localizar sistemas non tripulados ata a 10 quilómetros de distancia mediante dous sistemas, un de radiofrecuencia e outro de cámaras ligado ao anterior (actívase automaticamente ante calquera detección positiva do primeiro), segundo explica a organización da feira.

O sistema tamén pode neutralizar a posible ameaza se así o decide o operador mediante a inhibición do sinal de control do aparello, apunta. Isto provoca, na maioría dos casos, que o dron deteña a súa misión, aínda que se autónoma, e quede parado ata que se lle termine a batería e actívese a aterraxe de urxencia.*

A seguinte exhibición foi do Fulmar Delta de Sistem, un dron cun sistema de lanzado mediante unha catapulta e de recollida mediante unha rede desplegable. Sistem aproveitou a feira para anunciar que a finais de ano presentará un novo Fulmar de máis de 25 quilos coas capacidades melloradas, desde a autonomía, que pasa de 8 a 12 horas, á distancia de operacións, que pasa de 80 quilómetros a 120.

Ademais, a empresa está a traballar en dotar ao Fulmar dunha nova cámara que lle permita traballar en condicións máis óptimas, o que posibilitaría incluso sancionar, en labores de vixilancia do tráfico rodado. Na súa proba, o Fulmar foi capaz de seguir perfectamente a vehículos situados a máis dun quilómetro de distancia e incluso de ler as súas matrículas, indican os organizadores.

Comentarios