A caravana de camións parte de Begonte para esixir a continuidade de Ence

A planta recibe 500 camións ao día e o 90% traballa "ao 100%" para a pasteira

Entre 150 e 160 camións de Galicia e Asturias emprenderon este mércores a marcha cara a Madrid en caravana para esixir a continuidade de Ence en Pontevedra. Convocada pola Plataforma para a Defensa do Transporte de Madeira de Asturias e Galicia e a Unión Independente de Transportistas Autónomos (UITA), a mobilización persegue un dobre obxectivo: facer visible o rexeitamento do sector fronte a un posible peche da planta e advertir, unha vez máis, sobre as consecuencias dunha posible anulación da concesión.

Na actualidade "uns 500 camións diarios" transportan o material que entra e sae da factoría de Lourizán e, segundo advirten os profesionais, a maioría dos seus titulares non atoparían alternativa laboral fose do complexo se este cesa a súa actividade. O presidente da Asociación de Empresarios de Transportes Discrecionais de Mercancías de Pontevedra (Asetranspo) e da Federación Galega de Transportes de Mercancías (Fegatramer), Ramón Alonso, chega a cifrar nun 90% a porcentaxe de transportistas que agora mesmo traballan para Ence e que se verían "abocados ao peche" coa desaparición da pasteira. No grupo de afectados inclúe desde autónomos a empresas "de ata 20 ou 30 camións".

Os políticos non só están para quedar ben na rúa dicindo que son ecoloxistas, senón que se lles paga tamén para que solucionen as cousas

Camións antes da saída da caravana prol Ence. DPAmparado por estas cifras, o empresario explicou que as dúas asociacións que preside apoian a protesta, "porque tanto Asetranspo como Fegatramer sempre están a favor de que aos transportistas non se lles faga máis dano do que lle fan, que xa é moito". Alonso considera que a caravana de camións conforma unha reivindicación "con sentido común" e que merece o mesmo apoio xa mostrado ante o peche da central térmica das Pontes, "onde hai 300 camións parados desde abril". "Se é como din, de que son plantas que contaminan, o que haberá que facer é actuar para que contaminen menos e, pola información que teño, niso están as empresas. Pero os políticos non só están para quedar ben na rúa dicindo que son ecoloxistas, senón que se lles paga tamén para que solucionen as cousas", reivindica o portavoz.

A provincia conta con case 2.000 empresas do transporte, que suman 7.035 vehículos autorizados. Alonso precisa que a diario acceden á fábrica uns 200 camións que transportan a mercancía sen transformar, uns 70 que moven o material necesario para a produción (incluídas terras, cloro, fuel ou filtros) e uns 120 que desprazan o produto xa terminado. "Destes, nove de cada dez traballan ao 100% para Ence polo que, se pecha, acabouse a súa vida (...) Hai que darse conta de que, á parte das posibles indemnizacións por despedimentos, os transportistas enfrontaríanse a unha ruína total, porque neste sector todo o mundo ten o seu patrimonio avalando a súa empresa e, se non hai ingresos, significa o embargo. Non é ningunha broma".

Traballadores de Celulosas desprazaranse á capital para reiterar o seu defensa da prórroga de 60 anos aprobada en 2016

PERCORRIDO. A caravana partiu este mércores ás 11.00 horas de Begonte (Lugo) e de varios puntos de Asturias. Na primeira parada, Benavente, está prevista a confluencia de nbsp;os&transportistas galegos e asturianos para logo seguir ata San Vicente del Palacio, onde pasarán a noite.

Ao día seguinte (xoves) sairán cara a Ferraz, onde iniciarán unha mobilización a pé dirección ao Congreso dos deputados. Esta contará coa participación de traballadores de Celulosas, que se desprazarán á capital para reiterar o seu defensa da prórroga de 60 anos aprobada en 2016.

Comentarios