Boeing pon en marcha o laboratorio de proba de voos non tripulados en Rozas

É un centro de ensaios "pioneiro" que busca mellorar a seguridade desas aeronaves
Inauguración del laboratorio de prueba de vuelos de Boeing. XUNTA
photo_camera Inauguración do laboratorio de proba de voos de Boeing. XUNTA

A multinacional aeronáutica estadounidense Boeing puxo en marcha este xoves un laboratorio de proba de voos non tripulados no aeródromo lucense de Rozas como parte dun programa que, segundo a compañía, está orientado a mellorar a seguridade dese tipo de aeronaves.

A iniciativa liderada por Boeing pretende buscar solucións tecnolóxicas para mellorar a seguridade do tráfico aéreo non tripulado, de forma especial no espazo compartido coas aeronaves tradicionais. O laboratorio conta con "simuladores de voo de última xeración que se utilizarán no desenvolvemento de novas tecnoloxías innovadoras, co obxectivo de atopar solucións para que os vehículos aéreos tripulados e non tripulados de pasaxeiros e mercancías poidan compartir o espazo aéreo de forma segura no futuro", segundo indica a empresa.

A responsable do laboratorio CIAR (Centro de Investigación Aeroportada de Rozas), Neves Seoane, asegura que é un "centro de ensaios pioneiro" no que se integrarán "tanto as plataformas aéreas de investigación" como os "novos desenvolvementos con sistemas remotamente pilotados".

O centro dispón de infraestruturas "e equipamentos en terra necesarios para o desenvolvemento de aeronaves, os seus sistemas e subsistemas aeroportados e permite a avaliación das campañas tecnolóxico-científicas de modo que se poidan levar a cabo os voos de forma eficiente e segura", indica Seoane.

O laboratorio dispón de simuladores de voo de última xeración

O director xeral investigación de Boeing para Europa, José Enrique Román, asegura que un equipo de enxeñeiros espera ofrecer novas solucións tecnolóxicas para a xestión do tráfico dos sistemas de vehículos aéreos non tripulados dentro da Galician Skyway-Civil UAVs Initiative.

Esa iniciativa é "un proxecto clave para Boeing que gañou recoñecemento internacional tanto dentro como fóra da compañía e reuniu expertos de diversas disciplinas como telecomunicacións, informática, electrónica, tecnoloxías da información e automatización industrial", apunta Román.

O aeródromo de Rozas ten unha pista de aterraxe de 1.200 metros de lonxitude e 45 metros de ancho, un hangar de 1.600 metros cadrados e unha nova torre de control, polo que o laboratorio CIAR é "un enclave ideal" para a proba de vehículos aéreos non tripulados, que actualmente só poden voar en espazos aéreos restrinxidos. 

Segundo o representante de Boeing, ese aeródromo ten "potencial" para ser un punto de certificación "de vehículos aéreos non tripulados e operacións con vehículos autónomos no futuro".

O conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde, asistiu á posta en marcha do laboratorio e asegurou que ese centro "contribuirá a fortalecer a competitividade" do proxecto de desenvolver un polo aeroespacial nese aeródromo.

Comentarios