Arte moderna en tributo ao onte

O grafitero Diego As, doutro Prisma, materializa estes días un mural de inspiración cubana na contorna da Casa Habaneira de Guitiriz, en recordo á orixe desta antiga escola
photo_camera Diego As traballando no saxofonista do grafiti que decora o muro da contorna da Casa Habaneira. C. PÉREZ

Un saxofonista que prodría tocar en calquera club de jazz de A Habana, unha riseira cubana mirando ao infinito mentres goza dun bo habano, ou un vehículo tan clásico como a estampa urbana dese país do outro lado do Atlántico ao que moitos guitiricenses emigraron hai un século en busca dun futuro mellor.

O gran mural ao que estes días dá forma o grafitero Diego As, de Otro Prisma, na contorna da Casa Habaneira de Guitiriz, recolle estas atemporales estampas que levan a quen as contempla ata a afastada Cuba, pero tamén ao edificio contiguo, a antiga escola auspiciada a principios do século XX polos emigrantes de Guitiriz e a súa comarca, como recordan as letras que aínda se conservan na fachada do edificio, para facilitar a educación das próximas xeracións dun fogar que, incluso a miles de quilómetros, sempre tiñan moi presente.

é por iso que no grafiti que vai cobrando vida con cada novo trazo de spray, non falta a figura do mestre, honrando ademais a un vello e recordado docente que fomentaba o ensino útil. Impartía as necesarias leccións dos libros, si, pero tamén mostraba outras indispensables para a vida, como cultivar a terra.

A asociación Xermolos, coa colaboración do Concello e o beneplácito de Patrimonio, impulsa este traballo de arte urbana co que embelecer e pór en valor un espazo público e tamén render tributo a quen posibilitaron a creación dun edificio municipal que, tras ser rehabilitado hai pouco máis dunha década pola comunidade de montes de San Xoán de Lagostelle, converteuse nun epicentro cultural e social.

O proxecto enmárcase na programación do Urban Witiricus, o festival de arte urbana de Xermolos que este ano se celebrou cun formato especial, incluído nos actos do XLI Festival de Pardiñas. Desde os seus inicios, e tamén de face a edicións vindeiras, a elaboración deste tipo de murais ao aire libre foi un dos obxectivos do festival, no que Otro Prisma colaborou desde os seus inicios.

Por iso un dos seus artistas, responsable de diversas creacións urbanas no Parque do Castiñeiro ou a casa de María Mariño en Lugo, ademais de numerosos encargos particulares, foi o elixido para transformar un lenzo en branco nunha obra de arte urbana, que tende pontes entre o pasado e o presente e entre un e outro lado do Atlántico.

O realismo impera nun colorido deseño en cuxas imaxes se impoñen os tons ocres, coloreados e turquesas, e no que non falta un dos símbolos propios do traballo do seu autor, os círculos. A creación do grafiti iniciábase este mércores e, se non hai imprevistos, estará finalizado a próxima semana, listo para contemplar, interpretar ou xogar a descubrir cada pequeno detalle.

Comentarios