Amigos do Museo solicita que se declare BIC toda el área arqueológica de Pena Grande

Eduardo Ramil  explicó que "ante a situación actual na área, tanto se pasa a man privada como se permanece en propiedade pública, hai que dotala dun maior nivel de protección"

El presidente de Amigos do Museo y el director del Mupav
photo_camera El presidente de Amigos do Museo y el director del Mupav. C.ARIAS

Los socios de Amigos do Museo de Prehistoria e Arqueoloxía de Vilalba solicitan la incoación del expediente de declaración de Ben de Interese Cultural (BIC) de Pena Grande para establecer su correcta delimitación, que, defienden, debe incluir "todo o afloramento que pode ter potencialidade arqueolóxica real", lo que supone proteger el 100% de la parcela y otros terrenos anexos.

"Ante a situación actual, e prevendo accións futuras que incidan negativamente sobre os valores culturais, científicos e naturais desta área, tanto se pasa a man privada como se permanece en propiedade pública, hai que dotar a área dun maior nivel de protección", explicó Eduardo Ramil, el director del Mupav, que aseguró que se desarrollará un informe técnico.

Desde la asociación defienden que "a mellor fórmula para garantir a conservación deste legado cultural é a súa permanenza dentro do ámbito público"


Ramil, que hizo una pequeña aproximación histórica a Pena Grande, un yacimiento del Paleolítico Superior "con gran potencialidade" que contó con otras ocupaciones en el Neolítico, defendió la importancia del conjunto.

Próximo a Pena Grande hay un petroglifo —declarado BIC—, así como un antiguo Camino Real en el que se localizan varios túmulos de una necrópolis. "O importante sería facer unha musealización do entorno e potenciar a investigación", expresó el director del museo.

PUJA. Desde la directiva de la asociación defienden que "a mellor fórmula para garantir a conservación deste legado cultural é a súa permanenza dentro do ámbito público", ya sea con titularidad del Concello o la Diputación. Por eso, la entidad, a la expectativa de que Hacienda oficialice la paralización de la puja, baraja otras alternativas, como presentarse si el ministerio no frena la venta.

"Existe a pretensión de paralizala, pero non se chegou a confirmar", recordaron, al tiempo que anunciaron que la asociación, en coordinación con otras entidades de la zona como la Liga Santaballesa o la Asociación Cultural de Bordelle, dispone de los fondos para presentar una oferta si es necesario, ya que varias personas se mostraron dispuestas a colaborar.

"É o último recurso. O noso obxectivo era facer todo o posible para que a poxa quedase deserta, pero eso xa non é posible, porque xa se presentou outra asociación de forma unilateral", explicaron en la asamblea, al tiempo que mostraron su descontento "coa aparición en escena doutra entidade que complica a situación".

Comentarios