Imprimir

Denuncian daños en dos mámoas de una gran necrópolis en Cospeito

María Roca | 25 de septiembre de 2020

Desperfectos en la mámoa 21 tras la tala de árboles. EP
Desperfectos en la mámoa 21 tras la tala de árboles. EP
Los daños se produjeron en "unha das maiores concentracións tumulares do período Neolítico de Galicia", según explicó el colectivo Patrimonio dos Ancares

El colectivo Patrimonio dos Ancares denunció ante el Servizo de Xestión Cultural de la Consellería de Cultura en Lugo unas "graves agresións" a dos mámoas en el municipio de Cospeito, concretamente en la necrópolis megalítica de A Millarada, situada entre las parroquias de Pino y Santa María de Cospeito.

Esta necrópolis está formada por 32 enterramientos, lo que la convierte, según esta entidad, en "unha das maiores concentracións tumulares do periodo Neolítico de Galicia".

Los daños se produjeron en las mámoas catalogadas con los números cinco y 21. La primera, con unas medidas de 35 metros de diámetro y tres de altura, fue cortada por maquinaria pesada en la parte suroeste al realizar una plantación de eucaliptos, perdiendo un cuarto de la masa tumular. "Este enterramento é o máis monumental, non só do conxunto da Millarada, senón do concello de Cospeito", indican desde el colectivo.

En la mámoa número 21, de 34 metros de diámetro y 1,5 de altura, los daños se produjeron al realizar una tala de pinos con maquinaria pesada, "ocasionándolle ao túmulo profundos sucos".

Patrimonio dos Ancares recuerda que hay 101 mámoas catalogadas en el municipio cospeités desde el año 1990 y lamenta que su estado de conservación "vai de malo a moi malo". "A pesares de estar protexidas pola Lei do Patrimonio Cultural de Galicia, os traballos agrícolas e forestais realizados sen ningún tipo de control afectaron, sen excepción, a todos os túmulos do municipio, ocasionando nun elevadísimo número de casos a súa total desaparición", aseguran.

Además de denunciar los daños para que se aplique el procedimiento sancionador, desde el colectivo también le preguntaron a Patrimonio de la Xunta de Galicia si se solicitaron los permisos obligatorios tanto para la plantación de eucaliptos como para la tala de pinos.

Esta entidad también lamenta que el concello de Cospeito es uno de los de la provincia de Lugo "onde en peor estado se atopa o patrimonio arqueolóxico". "Ademais das mámoas, dos 15 castros existentes só dous se conservan en regular estado. E a Torre de Caldaloba, unha das fortalezas máis emblemáticas de Galicia, está a derrubarse", critican.

Puede ver este artículo en la siguitente dirección /articulo/a-chaira/denuncian-danos-mamoas-gran-necropolis-cospeito/202009251303271461422.html


© 2020 El Progreso de Lugo

Rúa Ribadeo 5, Lugo

Tlfno: 982 29 81 00

(Grupo El Progreso)