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FRAN NÚÑEZ | DOCTOR EN ECONÓMICAS

"A valoración social dos festivais é a que suxeita do negocio"

Fran Núñez. AEP
Fran Núñez. AEP

Núñez realizó una investigación sobre el impacto social y económico de cinco festivales para que, usando los datos obtenidos, mejoren sus resultados

El verano pasado un equipo de trece personas, bajo la dirección de Fran Núñez y Fuco Sanjiao, realizó en torno a 1.500 entrevistas en cada uno de los cinco festivales —Resurrection, Son Rías Baixas, Sin Sal, Revenidas y PortAmérica—. Con los datos que obtuvieron crearon unos informes de evaluación de impacto que están disponibles en festgalicia.gal.

"Utilizamos ferramentas económicas pero collemos o máximo de campos posibles, para que nos dean unha visión globlal, chamámoslle o impacto 360 graos", explica Núñez.

Un festival puede tener un impacto económico grande pero, sin un público satisfecho y fiel, no tendrá continuidad. "O Resu conta tanto arraigo local como dentro dun grupo, ao que lle gusta o heavy. Sen base social que apoie o festival, é moi complicado que se manteña no tempo, porque pode haber outro produto substitutivo", argumenta el investigador.

Hay otros festivales que dependen de su cartel, por ejemplo O Son do Camiño. «Non ten base social, a continuidade é máis complexa de saber, depende do tempo que teñan financiamento público», explica Sanjiao.

Lo primero que se valora de un festival es la parte económica y, para calcularla, este grupo de investigación realizó mediciones tanto del impacto directo, lo que gasta el festival; como del indirecto, los gastos que hace la gente en la comarca. "O terceiro impacto é o inducido, saber que pasa con ese diñeiro dentro dos sectores nos que se gasta. Compras pan, o panadeiro compra fariña, outra persoa comprou trigo... Entón ese euro inicial acaba sendo máis que un euro".

Estos datos dependen, en primer lugar, de la satisfacción del público. "As valoracións do festival son as que definen o impacto económico, a xente que valora máis as cousas gasta máis. O euro é o final, pero se comezas a dar para atrás, ves que a xente que estivo cómoda vai recomendarlle o evento a outras persoas. A valoración social é a primeira que suxeita o negocio", señala Núñez.

El objetivo final de estos datos es ser útiles para los festivales, usarlos para mostrar a los patrocinadores, para mejorar los servicios y para rendir cuentas sobre la financiación. Este año los investigadores están comprobando el uso que hicieron de ellos.

"A valoración social dos festivais é a que suxeita do negocio"
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