lunes. 25.05.2020 |
El tiempo
lunes. 25.05.2020
El tiempo

Xunta y Diputación polemizan por el retraso en la aprobación del estatuto energético

El delegado de la Xunta en Lugo, José Manuel Balseiro, y el diputado provincial de promoción económica, Pablo Rivera. JOSÉ Mª ÁLVEZ
El delegado de la Xunta en Lugo, José Manuel Balseiro, y el diputado provincial de promoción económica, Pablo Rivera. JOSÉ Mª ÁLVEZ
José Manuel Balseiro acusa al gobierno de engañar a empresa y trabajadores y Pablo Rivera defiende que no se puede aprobar una norma de este tipo en funciones

Las esperanzas de la industria de conseguir un precio energético competitivo están puestas en el estatuto del consumidor electrointensivo y en las medidas concretas que incorpore para abaratar la electricidad. Sin embargo el Gobierno defiende que estando en funciones no puede aprobarlo, como recordó el diputado provincial de promoción económica, Pablo Rivera, aunque el delegado de la Xunta, José Manuel Balseiro, no se cree el argumento.

"Aquí hai unha falsidade, dicir que un Goberno en funcións non pode tomar esa decisión é falso, nos últimos tres meses o Goberno aprobou trinta decretos, dos cales dous son reais decretos e doce conlevan un gasto a maiores que sería exactamente igual que aprobar o estatuto", dijo Balseiro, quien añadió que "un Goberno en funcións non é un Goberno sen funcións, ten exactamente as mesmas, ten que gobernar e tomar decisións", y cree que si el Ejecutivo no muestra el contenido del estatuto es "porque todo canto vai baixar o prezo non chega aos 2 ou 3 euros, polo cal non soluciona nada. Se solucionara algo, teríano ensinado", criticó.

Balseiro afirma que el Ejecutivo no muestra el estatuto porque "non soluciona" el problema

El delegado de la Xunta lanzó la pregunta de si al Gobierno "lle interesa que Alcoa continúe na Mariña ou non", pues asegura que "os feitos de momento din que non". Recuerda que el Gobierno central tiene las competencias "ao 100%" en este asunto y "nada fixo, é máis, enganou ao comité, á empresa e á Xunta". Balseiro contó que costó traer a San Cibrao a un miembro del Gobierno y que cuando lo hizo la ministra de Industria, Reyes Maroto, "de todo canto dixo non se cumpriu nada. Dixo que ía librar para CO₂ 150 millóns, que na semana seguinte ía convocar a comisión de industrialización na Subdelegación do Goberno e que ía presentar o borrador do estatuto, pero nada se fixo". A esto añade que los últimos pasos del Gobierno, en alusión a la convocatoria de la subasta, "aumentaron o problema".

El delegado de la Xunta recuerda que "Alcoa leva dous anos en perdas, e non en perdas pequenas, de 60, 70 millóns de euros", y dice que "ningún Goberno sensato sabe que esa situación non se pode aguantar", por lo que lo urgió a actuar y más después de oír de boca del comité que "o día 1 de xaneiro pode haber unha sorpresa".

"Non acepto que se xeren dúbidas de se ao Goberno lle interesa Alcoa ou non", defendió Pablo Rivera

Balseiro también defendió la propuesta de estatuto energético de la Xunta, con puntos como aumentar las compensaciones por CO₂ —dijo que en 2018 la empresa percibió un 36% menos—, impulsar medidas de carácter fiscal y contratos bilaterales con las eléctricas, crear la categoría del consumidor hiperelectrointensivo o recuperar la subasta "nos valores anteriores". Al mismo tiempo recordó que en 2012 el Gobierno popular se reunió con el presidente de Alcoa en Estados Unidos para desbloquear la situación y se establecieron las pujas de interrumpibilidad y que ese mismo Gobierno impulsó el gasoducto que permitió a la planta de Alúmina pasar de pérdidas a beneficios "por primeira vez na historia".

"É irresponsable poñer en dúbida que o Goberno non pode aprobar o estatuto en funcións e non acepto que se xeren dúbidas de se interesa Alcoa ou non", replicó Pablo Rivera, que se preguntó si Balseiro "sabe máis que os avogados do Estado e o propio Goberno" y aclaró que "aprobáronse reais decretos, pero a tipoloxía non é a mesma". "Hai un borrador de estatuto de electrointensivas que está sometido a un procedemento de exposición pública, un procedemento no que Bruselas tamén ten que dicir algo e no que hai que estudar con certa cabeza para que non pasen as cuestións que pasan. Ao mellor por ter tomado as decisións do 2012 temos estas consecuencias agora", apuntó el socialista.

Rivera también hizo autocrítica al señalar que "a responsabilidade absoluta é do Goberno" y que la primera medida que debe adoptar el nuevo Ejecutivo es garantizar la viabilidad de la empresa. "Son o primeiro que fago autocrítica e en petar se fai falta á porta do meu presidente porque Alcoa ten que ter unha solución de maneira urxente, pero saben perfectamente que necesitamos un Goberno que teña estabilidade", dijo.

Por otro lado el diputado provincial criticó el "auténtico vacío na política real da Xunta" y echó en falta fondos para Alcoa en los presupuestos autonómicos que acaban de entrar en vigor. También abogó por la colaboración entre las distintas administraciones para "acadar os resultados oportunos", como en el polo de Rozas, y por "establecer un plan de viabilidade a futuro, sen deixar de traballar no curto prazo, porque hai unha situación complicada que hai que solucionar, pero tamén hai que traballar no medio prazo en alternativas pero non porque o diga España, dio a UE e hai que adaptarnos, hai que garantizar a solvencia futura de Alcoa cun plan de industrialización ou de diversificación", propuso.

Xunta y Diputación polemizan por el retraso en la aprobación del...
Comentarios