Vicepresidencia mantiene su partida de 500.000 euros para Axuda no Fogar

El vicepresidente primero de la Diputación y delegado del área de bienestar social, Antonio Veiga, confirmó ayer que la institución provincial mantendrá las ayudas en el ámbito asistencial a pesar de la crisis. El nacionalista destacó, en concreto, la aportación que el departamento que dirige realiza anualmente al servicio municipal de Axuda no Fogar, que cifró en unos 500.000 euros.

Antonio Veiga recordó que el ente provincial resuelve la convocatoria de estas ayudas durante el primer semestre del año, lo que permite a los concellos «coñecer a cantidade que lles corresponde neste concepto, botar as súas contas e facer unha planificación correcta do servizo que prestarán durante todo o ano». Esta planificación evita, añadió, «sorpresas desagradables de última hora, que inducen a importantes desaxustes orzamentarios».

Preocupación

El vecepresidente provincial hizo estas apreciaciones antes de atacar duramente los «brutais recortes» que, a su entender, la Xunta «resolve e anuncia agora, case a finais de ano» en los servicios de ayuda a domicilio, que sitúa en «un promedio do 70 por cento» con respecto a los fondos que el Gobierno autonómico dedicó a ese fin en 2010.

Veiga hizo pública la «preocupación» que le trasladaron «moitos alcaldes e alcaldesas» de todas las comarcas de la provincia, indicándole que atravesaban una «situación límite» debido a esos «drásticos recortes que está a levar adiante a Xunta» en materia del gasto social. «De xeito moi particular sofren a redución das axudas en relación co servizo de axuda no fogar», subrayó.

Los regidores podrían estarse pensando, según el dirigente nacionalista, «se manter ou non o servizo de axuda a domicilio para o vindeiro ano». Lo que sí tienen claro, asegura, es «a imposibilidade de manter ese servizo coas contías que o goberno galego destina a ese respecto».

Antonio Veiga afirmó que los concellos lucenses se sienten «afogados» por la «pésima xestión» del Gobierno gallego. Todo responde, explicó, a que «tiñan feita unha planificación contando con que a Xunta mantivese as dotacións do pasado exercicio, o que os levou a adiantar o diñeiro de custos de persoal, e agora, ao diminuír drasticamente a contía das axudas, sofren un auténtico problema de desfase nas contas municipais e un afogamento ás súas xa apuradas tesourerías».

El nacionalista fue más allá y sentenció que «sen o compromiso da Deputación, os concellos lucenses non poderían prestar o servizo de axuda no fogar». Por ello, frente a la actitud que denuncia de la Xunta, resaltó que la Diputación mantiene su «compromiso pleno» con los ayuntamientos y mantendrá la aportación destinada al servicio de ayuda en el hogar, de 500.000 en 2010.

Colaboración

En la actualidad, 47 ayuntamientos de la provincia son beneficiarios de la línea de ayuda a domicilio que concede el área de bienestar social de la Diputación.

«E non os deixaremos colgados», aseguró Antonio Veiga, «nin ós concellos nin moito menos ás persoas maiores. Iso é o realmente importante, xa que a eles se dirixe o servizo. Ademais de ser unha cuestión ética, os maiores teñen dereito a esa atención dentro da propia lexislación».

Para ejemplificar ese «compromiso» de la Diputación con los mayores, se refirió al Concello de A Pastoriza, «onde a Xunta reduciu este ano as axudas de 17.700 a 4.000 euros, mentras que a Deputación mantivo a súa achega de 7.745 euros, igual que en 2010», denunció.

Algo muy semejante ocurriría en el ayuntamiento de Quiroga, donde los servicios municipales de ayuda en el hogar mantuvieron «íntegra» la asignación de 3.480 euros de la institución provincial, mientras que el Gobierno autonómico «rebaixou a cantidade de 21.000 euros a 5.700 este ano».

Estas aportaciones demuestran, según Veiga, la «concepción de benestar» que tiene el Ejecutivo autonómico y que «se achega máis á idea de esmola ou de beneficiencia»,

Para Veiga, el hecho de recortar presupuestos en esta materia « ten unha intención política clara e reflicte que a Xunta de Galicia non aposta por quen menos ten e máis o necesita».

Asegura que desde el área de bienestar de la Diputación «temos claro que hai moitos sitios por onde recortar antes que facelo polo lado de servizos sociais». Confirmó así que la institución mantendrá las ayudas y que estará «en estreito contacto cos concellos, apoiándoos en todo momento a fin de colaborar con eles na prestación dos servicios sociais».

Comentarios