Verdes califica de ''demoledores'' para Terra Chá los Orzamentos de la Xunta

García, Otero, Verdes y Canto, en la sede del PSOE de Vilalba. N. Rodríguez
photo_camera García, Otero, Verdes y Canto, en la sede del PSOE de Vilalba. N. Rodríguez

La parlamentaria socialista Sonia Verdes calificó ayer de «demoledores para a Terra Chá» los Orzamentos presentados por la Xunta de Galicia para el próximo año, unas cuentas en la que las que, según indicó la diputada autonómica vilalbesa, «non se contempla ningunha actuación nova para a comarca nin tampouco hai proxectos novidosos para o resto da provincia de Lugo».

Sonia Verdes, que compareció en rueda de prensa junto con los portavoces de los grupos municipales socialistas de Xermade, Roberto García, y Begonte, Serafín Otero, así como con la edil de Castro de Rei Ana Canto, sentenció que «o único investimento salientable é o previsto para a estrada Moncelos-Abadín, con 2,6 millóns de euros, unha cifra que amosa o retraso que leva esta infraestrutura que traslada a súa finalización ata o 2012, cando a previsión do anterior goberno era rematala neste ano».

La parlamentaria chairega indicó en un tono irónico que «a aposta deste Goberno galego pola nosa comarca segue a ser a dotación de 200.000 euros para a construción de tres campos de fútbol de céspede artificial en Vilalba, Friol e Cospeito», al tiempo que denunció que las cuentas avanzadas por el Ejecutivo autonómico sólo contemplan partidas por un valor global de 480.000 euros para el Concello de Vilalba.

Indignada por el proyecto económico esbozado por la Xunta de Galicia para el próximo año, Sonia Verdes señaló que estas cuentas no hacen más que «fomentar o desequilibrio territorial e inciden outra vez na Galicia de dúas velocidades dos gobernos de Manuel Fraga».

En un ejercicio de memoria no exento de críticas hacia el equipo de gobierno local del Concello de Vilalba, Verdes señaló que el proyecto de los Orzamentos autonómicos para el próximo año no contempla partida económica alguna para la construcción de un centro multiusos en la capital chairega, «unha infraestrutura tantas veces demandada polo rexedor vilalbés».

«Tampouco aparecen recollidas nos Orzamentos achegas económicas específicas para levantar un edificio novo para os xulgados, nin para a nova gardería que veu prometer Mato, e para a que non hai nin un só euro», advirtió Sonia Verdes, quien recordó que los 50 niños que quedaron en la lista de espera este año volverán a estar sin plaza el próximo curso.

Suelo industrial

La pobre apuesta realizada en los Orzamentos de 2011 para desarrollar nuevo suelo industrial en los municipios de la comarca chairega tampoco quedó exenta de las duras diatribas lanzadas por la parlamentaria socialista, quien recordó que «o polígono empresarial de Baamonde, vendido polos representantes do PP na comarca como o gran investimento da Xunta para este ano 2010, e no que aínda non gastaron nin un só euro, contará o próximo exercizo con pouco máis de dous millóns de euros, un investimento que pouco ou nada ten que ver coa investimento que había proxectado e que rondaba os 22 millóns de euros».

Verdes cuestionó además que muchas de las pequeñas partidas económicas que sí están recogidas en las cuentas de la Xunta y que afectan a la comarca podrían no llegar a ejecutarse. Asimismo, la diputada socialista contrapuso el escaso esfuerzo inversor proyectado por la Xunta con el hecho por otras administraciones.

Comentarios