Una ganadería de Ourol achaca al lobo las muertes de una vaca y una potra

Unións Agrarias asegura que en la zona de Xerdiz hay una manada "moi habituada a alimentarse do gando doméstico" y pide a Medio Ambiente que la identifique y autorice batidas
Estado en que quedó la vaca tras el ataque de los lobos
photo_camera Estado en que quedó la vaca tras el ataque de los lobos

La explotación ganadera López-Arnejo en la parroquia ourolesa de Xerdiz sumó en los últimos días las bajas de una vaca preñada y una potra a consecuencia de los ataques del lobo. No tienen duda sobre su autoría, ya que sus titulares aseguran que llegaron a verlos a plena luz.

Mercedes Arnejo, propietaria de la explotación, explica que su ganado está en el lugar de Vilachá en un terreno cercado y que los lobos accedieron para acabar con dos de sus animales. "Primeiro mataron a vaca e aos dous días a poldra, que estaba a menos de 500 metros de onde estaba a vaca", comenta la ganadera, que lamenta que la res bovina "era nova, de cinco anos, e aínda me iba producir outros dez ou doce. Ademais estaba preñada de cinco ou seis meses" y las alimañas la abrieron de tal forma que "tiña a cría ao pé". A la vaca le falta una pata trasera: "O do Seprona quedouse extrañado porque pensou que iba ser unha vaca pequena e dixo que [el atacante] tiña que ser unha manda e que a perna que lle falta lla arrancaron en vida".

Los lobos no volvieron a comer de nuevo al cadáver de la vaca, pero sí al de la potra, a la que solo quedaba "unha pata de diante e o pescozo" cuando la encontró su hijo, lamenta Mercedes Arnejo.

Los vecinos están preocupados porque dicen que en esa zona "nunca houbo lobo" y que últimamente ha habido varios ataques. "Agora vémolos a cada paso, de día tamén. O outro día pasoulle un por diante ao meu fillo", dice. "Sentímonos indefensos", asegura la ganadera, que pide medidas para evitar nuevos ataques, pues asegura que las indemnizaciones no compensan las pérdidas ni animan a las nuevas generaciones a continuar la actividad ganadera.

UNIÓNS AGRARIAS. Sobre este asunto se pronunció ayer el responsable de la oficina comarcal del sindicato Unións Agrarias, Hilario Moliner, quien comenta que "esta é a situación típica de ataques reiterados a unha gandería, o que pode poñer en perigo a súa viabilidade económica e para o cal non existe un protocolo axeitado de actuación que se poida poñer en marcha para solucionar o problema".

Moliner asegura que "é obvio que existe nas inmediacións da parroquia de Xerdiz unha manda de lobos moi habituada a alimentarse do gando doméstico e a actuar a calquera hora, sen importarlle a presenza humana". Ante esta situación cree que es precisa "unha resposta axeitada por parte da Consellería de Medio Ambiente, que debería activar un protocolo de identificación da manda responsable e articular medidas de control que supoñan a caza dos exemplares máis conflitivos".

En el caso de esta ganadería de Ourol en la que el ganado "pasa día e noite nos prados, a presenza dunha manda de lobos no entorno está a xerar un conflicto grave", dice el sindicalista, que también insta a Medio Ambiente a ser ágil en el pago de las indemnizaciones a los ganaderos afectados y apunta que "non debería pasar o prazo de tres meses entre o ataque e o cobro da axuda".

Comentarios