Un récord con fines deportivos

Punto de recogida de bicicletas (Foto: Antía)
photo_camera Punto de recogida de bicicletas (Foto: Antía)

Un total de 85.533 monedas de cinco céntimos lograron que Viveiro entrara en el Libro Guinness de los Récords el pasado mes de abril. Esta iniciativa recaudó 4.000 euros que se invirtieron en la compra de bicicletas para uso público y gratuito de todos los ciudadanos.

Cinco bicicletas se colocaron en el paseo marítimo de Covas en el mes de junio, pero esta primera prueba piloto resultó un desastre, como señala Guillermo Gómez, uno de los colaboradores. «A nosa sorpresa foi que en un mes acabaron coas cinco bicicletas. Tamén nos roubaron algunha, e outra deixárona abandonada despois de quitarlle todas as pezas. A xente non se dá conta de que non son nosas senón de todo o pobo».

Como consecuencia de esta irresponsabilidad por parte de los usuarios, los promotores se vieron obligados a contratar a una persona para que lleve un control del uso de las bicicletas. «En principio non se van instalar nin en Viveiro nin en Celeiro porque habería que buscar xente que se fixera cargo. Contratar a tres persoas é demasiado, as bicis teñen un mantemento e os cartos do Guinness acábanse», apunta Gómez.

Reglas

Los organizadores establecieron unas normas de empleo para que vecinos y turistas disfruten de esta actividad de una forma regulada. Antes de retirar la bicicleta, cada persona debe inscribirse con su carné de identidad y comprobar que el vehículo se encuentra en buen estado.

El tiempo máximo de utilización es de una hora, dentro del trayecto del paseo marítimo. También se fija un importe de diez euros para aquellos que realicen la entrega fuera del horario estipulado o con destrozos en las bicicletas. «Por agora non tivemos que cobrarlle a ninguén por desperfectos. Antes subíanse ós bordillos, metían as bicis no parque e traíanas pinchadas. Agora a xente é máis civilizada», comenta.

El horario para retirar las bicicletas es de 10.00 a 14.00 horas y por la tarde, de 16.00 a 22.00 horas. Al principio, quedaban abiertas durante la noche, pero «vimos que ás 4 e 5 da mañá andaban por aí coas bicis e tamén se bañaban con elas na praia, e non nos parecía normal», recalca Gómez.

Las bicicletas gozaron de una elevada demanda durante todo el verano. «A xente involucrouse moito porque se acordaban do récord do ano pasado. Moitos déronnos a noraboa pola iniciativa, que é de todos, porque sen a colaboración da xente non sería posible», señala el colaborador.

Respuesta

Residentes y turistas se muestran encantados con el proyecto. Miguel García, de Viveiro, considera «fenomenal la idea, es un recurso más del municipio». Por su parte, Cristina Saez Pizarro, de Madrid, asegura que «mi marido es muy aficionado, a mi también me gusta. Nosotros ya participamos en una iniciativa similar en Gandía, donde las alquilamos, pero aquí nos enteramos de que se podían usar gratis y nos parece estupendo».

Los organizadores de esta iniciativa están barajando ahora posibilidades para el empleo de las bicicletas durante el invierno. «Non creo que teñamos todo o ano as 25 bicis. Deixaremos cinco ou seis en exposición e en función da demanda poñeremos máis ou menos. Supoñemos que as fins de semana ou en vacacións se usarán pero polo momento estamos tanteando, non sabemos como resultará», apunta Guillermo Gómez.

Otras iniciativas que pusieron en marcha los promotores son la venta de pañueletas promocionales a 3 y 5 euros y de rifas. «Estamos buscándonos a vida para pagarlle ó rapaz que contratamos. A xente tamén aporta donativos pero a colaboración é regular, hai de todo», recalca.

Una de las mejoras que facilitaría la utilización de las bicicletas sería la creación de un carril-bici a lo largo de todo el paseo marítimo. Gómez recuerda que «cando comenzamos con este proxecto o Concello prometeunos que se pintaría un carril específico para as bicis. Por agora non tivemos resposta e xa llo recordamos varias veces. Esperemos que se involucre un pouco máis neste sentido e cumpra co prometido».

Comentarios