Ribadeo pide un crédito de 339.300 euros al ICO para pagar facturas

Inicio del pleno de ayer, en Ribadeo (Foto: José Mª Álvez)
photo_camera Inicio del pleno de ayer, en Ribadeo (Foto: José Mª Álvez)

La mayoría que el Bloque Nacionalista Galego (BNG) ostenta en la actualidad, con siete de trece concejales, en la corporación municipal ribadense, le permitió aprobar ayer una subida de la mayoría de las tasas, sobre la que cargó la oposición, al entender que «en lugar de presionar al ciudadano medio, deberían aplicarse medidas de austeridad en el gasto público». Sin embargo, el estado de las cuentas obliga a la alcaldía a recurrir a un préstamo de 339.396 euros del Instituto de Crédito Oficial (Ico) para poder pagar facturas anteriores a 2006 y otras dos de 2007, estas últimas a sendas empresas «que pola elevada débeda, poderían poñer en marcha accións xudiciais».

Sobre las deudas a dos empresas correspondientes a 2007, a la edil popular Azucena González le parece «chamativo que precisamente para esas dúas irán parar 200.000 dos 339.000 euros que se pedirán de crédito» y denunció asimismo que «se hai queixas porque non hai fondos, a xente debe saber que o préstamo supón 128.000 euros anuais e 45.000 de intereses, polo que case era mellor pagar eses 128.000, sen máis, directamente ás empresas e aforrar os intereses».

Por su parte, el concejal de economía y hacienda, Vicente Castro, aclaró que la reducción salarial del 5% que se aplica a los funcionarios permitirá «un aforro duns 100.000 euros cos que se pagarán os intereses» del crédito estatal, que se debe devolver en tres años.

Además, el regidor, Fernando Suárez, defendió el hecho de que, durante su mandato, «nunca se recurríu a ningún crédito, como si se tiña feito sistematicamente e ano tras ano no Concello, mesmo en anos de bonanza». Cabe reseñar que el edil de la Unión do Pobo Ribadense, Agustín Reymóndez, votó, junto con el Bloque, a favor de la petición de crédito, en defensa de los proveedores.

Por su parte, el concejal por el PSdeG, Eduardo Gutiérrez, pidió coherencia al gobierno local para que «se falta liquidez, non vendan como positivos os saldos anuais como estiveron a facer».

Impuestos

La subida del IPC acumulado desde 2008 en numerosos gravámenes, del 3,9% en la mayoría y del 2,8% en los escasos que estaban más actualizados, generó un tenso debate. El líder de Upri se remitió a datos «oficiais da Axencia Tributaria» para exponer que «o Imposto de Bens Inmobles de natureza urbana en Ribadeo é case o máis caro de Lugo e dos máis caros de Galicia, posto que é do 0,76, fronte o 0,60 de Santiago e o 0,62 de Lugo e aínda así os ribadenses vírono incrementado nun 38% en total e iso que cando se actualice pode chegar ó 1%».

Reymóndez acusó también al Bloque de «subir ó 77% o Imposto de Actividades Económicas dende que teñen responsabilidades no goberno, o que non axuda á implantación de empresas no polígono industrial».

La edil del PP, Azucena González, denunció a su vez que «o IPC acumulado dende 2002 é practicamente dun 4%, é dicir, que os ribadenses van pagar un 4% máis pola súa vida diaria: pola contribución, pola auga, pola basura, polas licencias, pola piscina, etc.» por lo que calificó la medida de «auténtica sangría». Tanto González, como por parte del PSOE, Eduardo Gutiérrez, acusaron al gobierno local de «irresponsable por subir o IPC de golpe».

El edil de economía dudó de los datos aportados por el concejal de Upri y los calificó de «escandolosos», ya que aseguró que, en el mandato del BNG, «só se subiron un 4,5% os impostos directos e indirectos». Asimismo precisó que la citada subida «responde á adaptación que marca a lei».

También aclaró el concejal nacionalista la necesidad de subir las tasas, «ante o feito de que o Concello vai perder o ano que ven 500.000 euros dos ingresos que viñan do Estado e da Xunta e aínda así, a suba non aportará máis de 200.000 euros». La oposición replicó que «non debera ter subido 1,5 millóns os gastos de persoal».

  • Critican que se pague más por un vado cuando «non hai nin grúas»

Entre las restantes subidas relativas a otro tipo de tasas, destacó la crítica de la oposición, tanto por parte del PP, como de Upri, al gravamen sobre los vados, ya que, para el concejal de la Unión do Pobo Ribadense, Agustín Reymóndez, «non se pode pagar máis cando non dan garantía de entrada e de saída, xa que non hai quen lles quite un vehículo estacionado diante do seu aado».

  • Una vieja tasa sin aplicar

El regidor acusó a su vez a la oposición de criticarle por «aplicar agora, cando nunca se cobrou, unha taxa, como a dos toldos dos comercios e bares, que foi creada hai 20 anos» y aclaró que por ejemplo «abarátase a que regula ocupar espacio público cun andamio, xa que redúcese en dez euros por utilizalo dous días e encarécese por usalo un mes».

  • Una defensa a los bancos

Otra crítica que suscitó debate fue la oposición del PP a la tasa que grava los cajeros de los bancos, ya que González entendió que «acabará repercutindo no cidadán».

Comentarios