lunes. 01.06.2020 |
El tiempo
lunes. 01.06.2020
El tiempo

La Xunta reconoce el problema del agua pero no tiene aún la solución

Reparación de una rotura en la traída principal de agua a Ribadeo.
Reparación de una rotura en la traída principal de agua a Ribadeo.
El alcalde, indignado por no entrar en las obras de Augas de Galicia ►La consellería dice que no financiará en solitario las obras precisas

El anuncio de una serie de obras a ejecutar por Augas de Galicia en distintos municipios lucenses por valor de más de 14 millones de euros indignó al alcalde de Ribadeo, Fernando Suárez, ya que el concello ribadense no aparece en ninguna de esas partidas y alerta de que la situación de la traída del agua es «crítica» y amenaza con romperse «calquer día». Fuentes de la Consellería de Medio Ambiente, de la que depende Augas de Galicia, aseguraron ser «plenamente conscientes» de la situación de la traída del agua en Ribadeo pero añaden que la inversión necesaria es muy elevada y precisará del apoyo «doutras administracións, non é algo que se poida facer en solitario».

Desde el Ejecutivo autonómico reconocen que saben de las deficiencias de la traída del agua en Ribadeo «pero ese tamén é un problema municipal ó que nós non podemos facer frente en solitario e haberá que buscar unha solución con outras administracións».

El regidor se mostró muy disgustado porque dice que «sementan millóns de euros noutros concellos e aquí non se recibe nada de nada pese á nosa situación. E ollo, porque ademais de nós está afectado tamén o Concello de Trabada». Suárez Barcia recordó una vez más que los vecinos de Ribadeo están aportando anualmente al Gobierno gallego 200.000 euros de canon de agua precisamente para solucionar este tipo de problemáticas.

Medio Ambiente admite que los trabajos en Ribadeo serán «de moita envergadura» y que no los podrá hacer en solitario

La consellería reconoce que el canon del agua es para eso porque «é unha financiación finalista, pero a realidade é que se fose así, Ribadeo non tería que recibir nada ata dentro de moitos anos, porque hai que lembrarlle ó alcalde que recibíu unha inversión de 17,8 millóns de euros na depuradora». Se trata de un punto crítico en la discusión entre la administración local y la autonómica porque el regidor ribadense es particularmente crítico con la Xunta del PP ya que recuerda que «esa inversión na depuradora foi aportada, consignada e executada pola Xunta bipartita da que tanto renegan. O único que fixo o PP foi mandar a Núñez Feijóo á inauguración».

En todo caso, Medio Ambiente apuesta por rebajar la tensión y aunque asume que por el momento no hay una solución para el problema grave que tiene Ribadeo con su traída principal de agua, asegura que «o feito de que ese concello quedase fóra destas actuacións non é algo político, é só porque o de Ribadeo é algo de moita máis envergadura».

La Xunta reconoce el problema del agua pero no tiene aún la solución
Comentarios