La Xunta aportará 4,1 millones a los concellos para mejorar pistas rurales

Los alcaldes del PSOE boicotean la presentación del plan al verlo "unha burla", por implicar un recorte de "máis de 6 millóns". Balseiro lo niega y los acusa de "faltar ao respecto aos veciños"
Un momento de la presentación del plan de mejora de caminos municipales, a la que faltó el PSOE
photo_camera Un momento de la presentación del plan de mejora de caminos municipales, a la que faltó el PSOE

Los concellos lucenses recibirán de la Xunta 4,1 millones de euros para mejorar caminos rurales de titularidad municipal. Así lo anunció este miércoles el director xeral de Desenvolvemento Rural, Miguel Pérez Dubois, en un acto con alcaldes para presentarles este plan Marco, que boicoteó el PSOE. Los socialistas ven una "burla" este programa, al implicar un recorte de "máis de seis millóns".

En el acto, celebrado en el multiusos de la Xunta, Miguel Pérez enmarcó estas ayudas en el reto del Gobierno autonómico de "fixar poboación no rural e mellorar a calidade de vida dos seus habitantes". Cifró en 231 millones los fondos que movilizará la Administración gallega con ese objetivo.

El director xeral, a quien acompañó el delegado de la Xunta en Lugo, José Manuel Balseiro, dijo que la puesta en valor de esas vías rurales permitirá actuar en 650 kilómetros de pistas en Galicia en los próximos dos años, facilitando la accesibilidad a fincas, granjas y núcleos. Resaltó que los concellos solo tendrán que sufragar el Iva de estas actuaciones.

Por último, Miguel Pérez aseguró que el reparto de los fondos se hizo de acuerdo con la Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp), teniendo en cuenta "criterios obxectivos, como a poboación ou a ruralidade". Las ayudas que recibirán los concellos lucenses oscilarán entre los 29.677 euros que recibirá Rábade y los 111.745 de Vilalba.

BOICOT DEL PSOE. Mientras el director xeral detallaba esos planes, en el exterior del multiusos se concentraron alcaldes y representantes de los 28 concellos gobernados por el PSOE. Ejerció de portavoz el regidor de O Valadouro, Edmundo Maseda, quien dijo que en la pasada anualidad hubo casi 5,4 millones, "mentres que este ano e o que vén se reduce en case un 62%; é dicir, máis de seis millóns de recortes para os 67 concellos".

Calificó de grave esa situación y alertó de que para "moitos concellos" esta ayuda "é a única que reciben da Xunta, e pode chegar a supor ata o 50% do seu capítulo de investimentos".

Maseda también hizo hincapié en que este plan pasa a ser bianual. "Isto significa que os concellos no só reciben unha cantidade de cartos máis baixa, senón que teñen que repartila en dous anos", denunció. Recalcó que los alcaldes socialistas están "fartos" de se les llame "para facer unha foto para, a renglón seguido, saír coas mans baleiras".

RÉPLICA DE BALSEIRO. José Manuel Balseiro acusó a los alcaldes del PSOE de "faltarlle ao respecto aos seus veciños" al negarse a ir a esta reunión. Calificó de "errada a postura de confrontación coa que responden estes rexedores cando son convocados para colaborar en beneficio dos cidadáns".

Balseiro, quien invitó a los vecinos a informarse del plan Marco en la delegación territorial, dijo que esa protesta "non ten razón de ser" ya que "os orzamentos previstos responden aos importes certificados en anos anteriores polos concellos". Insistió en que las cantidades para 2017 se definieron "co máximo rigor", a partir de criterios "obxectivos". "Non ten sentido que o PSOE pida máis fondos cando algúns dos seus concellos non pediron axudas -citó a Becerreá y Burela- ou non as tramitaron ben -por Guitiriz y Xermade-", concluyó.

Comentarios