La oficina de turismo de Ribadeo acoge hasta el día 30 de abril una exposición sobre el franquismo

La muestra, que se inauguró el jueves, estará abierta hasta el 30 de abril. Podrán verse objetos donados por particulares y asociaciones
Un momento de la inauguración de la exposición, el jueves, en la oficina de turismo
photo_camera Un momento de la inauguración de la exposición, el jueves, en la oficina de turismo

La oficina de turismo de Ribadeo acoge hasta el día 30 de este mes una exposición sobre el franquismo. La muestra, ‘ A ditadura franquista: 40 anos de represión e resistencia’, fue presentada el jueves por la concejala de cultura, Mari Luz Álvarez; la presidenta de la Asociación Cultural Francisco Lanza, Dores Fernández; el alcalde de la villa, Fernando Suárez; el vicepresidente de la Diputación de Lugo, Antonio Veiga y dos de los encargados de llevar a cabo la presentaicón, Antón Grande y Antón Somoza. El área de Cultura del ente provincial colabora con esta iniciativa, una de las mayores muestras sobre esta temática celebradas en Galicia.

"Esta mostra é o colofón a varios meses de traballo e pretende evidenciar que a persecución que o franquismo emprendeu contra aqueles que se opuxeron ao réxime comezou xa dende o primeiro momento, xusto no golpe de Estado, e foi incluso máis aló da morte do ditador", señaló Veiga. "Con esta exposición preténdese amosar como se levou a cabo a resistencia á ditadura franquista, así como o papel de moitos dos loitadores , cuxa briga se percorre a través dalgún dos documentos que forman parte desta mostra: fichas policiais, correspondencia, prensa, comunicacións e utensilios para levalas a cabo, ou mesmo obxectos persoais de algunhas destas persoas. Téntase facer unha caracterización o máis completa posíbel das condicións nas que sobreviviron á persecución emprendida contra elas", detalló Veiga.

Somoza destacó que la muestra se divide en tres grandes bloques: uno centrado en analizar la represión franquista, otro dedicado a la guerrilla y a la actividad clandestina de las organizaciones antifranquistas y un tercero vinculado a los recursos multimedia.

APORTACIONES. La mayoría de los objetos expuestos fueron donados por particulares y entidades. "A exposición non sería posible sen a cesión e colaboración de distintas entidades e partidarios que nos cederon documentos e outras que nos deixaron fotocopiar os orixinais", destacó Somoza. De este modo en la exposición se podrán ver "as ferramentas de tallado da madeira e a caixa que enviou desde o cárcere o albanel monfortino Eusebio Cuesta; os selos que empregaba o guerrilleiro José Castro; un bandeirín de Radio España Independiente; varias multicopistas coas que se elaboraba a propaganda clandestina ou unha carteira de dobre fondo", detallaron.

Comentarios