La mortandad de truchas en el río Ulla enfrenta a Xunta y Concello

Retirada de truchas muertas del Ulla, ayer (Foto: Carballeira)
photo_camera Retirada de truchas muertas del Ulla, ayer (Foto: Carballeira)

La reciente aparición de centerares de truchas muertas en el río Ulla, a su paso por el término municipal de Monterroso, ha generado polémica entre la Xunta y el Concello, que se cruzan reproches sobre la responsabilidad en este incidente ecológico.

La Consellería de Medio Rural abrió un expediente sancionador a la empresa concesionaria de la gestión de la depuradora de aguas residuales monterrosina, pues achaca lo sucedido a «un posible fallo nas instalacións, que puido causar unha obstrución nos conductos de augas residuais, razón pola cal as augas foron parar ó río causando a morte de milleiros de peixes», según explicó ayer en un comunicado. Según el departamento autonómico, ya se han retirado del agua 1.300 truchas muertas por esta causa, pues la contaminación orgánica hizo que los salmónidos se quedasen sin oxígeno. No obstante, el Gobierno gallego admitie que las tormentas pudieron incidir también en la calidad del agua -versión a la que se aferra el Concello- al verse sobresaturada la depuradora, por una excesiva cantidad de agua.

Según se informó desde el Gobierno gallego, la denuncia interpuesta por los agentes del área de Conservación da Natureza seguirá ahora el procedimiento legal habitual y en el caso de que así se considere, «o caso podería ir a parar á Fiscalía por un delito ecolóxico». La Administración autonómica apuntó, además, que la responsabilidad de «velar polo bo funcionamento da depuradora é competencia do concello de Monterroso, non da Xunta».

El alcalde monterrosino, el socialista Antonio Gato, se mostró «indignado» ante esa valoración y aseguró que «a Xunta o único que fai é botar balóns fóra». «Eu intentei colaborar e púxenme en contacto de inmediato coa Consellería de Medio Ambiente, para intentar solucionar o problema, e que agora culpen ó Concello desta desgracia, paréceme unha absoluta irresponsabilidade e falta de ética», subrayó.

Gato afirmó, además, que «a depuradora non ten ningún problema e atópase en perfecto estado» y achacó la mortandad a que, al registrarse una fuerte tormenta en la noche del domingo y no tener la depuradora capacidad para tratar ese volumen extra de aguas residuales, los colectores se colapsaron y hubo un vertido al Ulla, que causó la muerte de los peces.

El alcalde recalcó que lleva «máis de dez anos» reclamándole a la Xunta que se hagan «obras hidráulicas para ampliar a depuradora e crear tanques de tormenta». Sin embargo, «dende a Administración non as concederon escudándose na austeridade», criticó el regidor.

Partidismo

El regidor considera que «a falta de presuposto é unha excusa», pues, a su juicio, el verdadero motivo por el que la Xunta no se compromete con el Concello de Monterroso es «porque é socialista, se fose do PP xa se terían concedido e levado a cabo as obras de inmediato».

Gato reiteró que «isto non pode seguir así cada vez que haxa unha tormenta polo verán, a Xunta non pode falar de mellorar a calidade das augas e despois non facer as obras pertinentes».

Además, insistió en que «xa é terceira vez que sucede algo similar», pues en 2004 y 2009 también murieron millares de truchas por el mismo problema. A este respecto, defendió que «desde a creación da depuradora, no ano 2001, os veciños de Monterroso xa levan aportado máis de 300.000 euros en cánones de saneamento da Xunta», por lo que «é unha vergoña que a Administración galega non corresponda ó gran esforzo económico dos monterrosinos».

  • Preocupación de los pescadores

EL presidente de la Asociación de Pescadores de A Ulloa, José Antonio Guerreiro, mostró ayer su preocupación por lo que consideró «unha gran catástrofe para o noso río». Guerreiro aseguró que las consecuencias de este «desastre ecolóxico» son «moi graves» y destacó que «levounos moitos anos conseguir que no río houbese troitas autóctonas e agora quedou totalmente baleiro». A este respecto, José Antonio Guerreiro aseguró que «xa lle trasladamos ó alcalde a nosa intención de volver repoboar o Ulla unha vez que se retiren os residuos». Sin embargo, aseguró que «volver a deixar o río Ulla tal e como estaba ata agora pode levar varios anos».

Comentarios