Casa museo de Cunqueiro enfrenta gobierno y PSOE

Los socialistas reprochan a la alcaldesa de Mondoñedo la inversión en una propiedad privada y Candia defiende que traerá beneficios
Estatua de Cunqueiro junto a la catedral, situada frente a su casa.
photo_camera Estatua de Cunqueiro junto a la catedral, situada frente a su casa.

La presentación del proyecto definitivo para la casa museo de Álvaro Cunqueiro, que este sábado se celebró en la Casa da Xuventude de Mondoñedo, vino acompañada de una polémica entre el grupo municipal socialista y el gobierno. Fue la portavoz socialista, Esperanza González, la que emitió un comunicado en el que solicitó al gobierno local que "non dilapide máis de 300.000 euros dos orzamentos da Deputación nunha vivenda privada, o interesante é que esta casa fora de titularidade pública e despois invertir". 

Asimismo, la edil subrayó que, según el convenio firmado entre el Concello y la familia propietaria, "no caso de que a pranta baixa e a primeira foran alugadas, o Concello comprométese a compartir o 50% do alugueiro (e outros ingresos que xeneren) das mesmas, cos dueños". "A familia propietaria vai ser a beneficiada de todos os ingresos que xere esa actividade", reprochó la socialista, "dá a impresión de que Candia está máis preocupada por defender os intereses privados que os de todos os mindonienses". 

Por su parte, la alcaldesa, Elena Candia, defendió el proyecto asegurando que la cesión de la propiedad es por 50 años y que el Concello se reserva la opción de compra, "descontando a inversión". Además insistió en que los beneficios a repartir con los propietarios serían los del alquiler, pero no otros que pudiera generar el museo como, por ejemplo, la venta de entradas. 

"Agora mesmo non hai diñeiro para comprar, rehabilitar e musealizar a casa, polo que hai que buscar fórmulas que permitan sacar adiante un proxecto que mesmo louvou o presidente da Deputación", aseguró Candia, que hizo hincapié en que "cunha cesión de 50 anos hai tempo suficiente para amortizar o diñeiro público que se poda invertir na casa, sen ter en conta os beneficios indirectos que o museo terá na cidade". "Este proxecto é unha inversión economicamente", dijo. 

En este sentido, Candia también recordó que el anterior gobierno bipartito, invirtiera dos millones de euros públicos en rehabilitar la aldea turística de Vilar, con una cesión de 10 años, "que nin sequera prorrogaron".

Comentarios