Hernández responde a Gato que ''o saneamento é competencia municipal''

Después de la polémica surgida por el vertido de la depuradora que el pasado lunes mató a más de un millar de truchas en el río Ulla, a su paso por el concello de Monterroso, el conselleiro de Medio Ambiente, Agustín Hernández, ha respondido al alcalde del municipio, Antonio Gato Soengas, asegurando que «o saneamento é unha competencia exclusivamente municipal».

El responsable de medio ambiente ha reconocido que el Ayuntamiento de Monterroso tiene un enorme problema ligado a los episodios de lluvia fuerte. «É evidente que a depuradora non pode traballar con normalidade cando chove en grandes cantidades, e resulta curioso que o alcalde só se acorde destas cuestións cando ocurre unha desgracia», ha resaltado el conselleiro.

Hernández ha subrayado, además, que «gustaríame preguntarlle ó alcalde de Monterroso a que dedicou o seu presuposto durante os últimos años do seu mandato». Finalmente, el conselleiro ha asegurado que desde su departamento deja «as portas abertas para colaborar, pero non imos negar unha evidencia, como que o saneamento e depuración son unha competencia dos concellos», ha concluido.

Aplicación de la lei

La Consellería de Medio Rural asegura que ya ha aplicado la pertinente Lei de Pesca Fluvial de Galicia, ante la reciente mortandad de miles de peces en el río Ulla. El responsable de Medio Rural, Samuel Juárez, ha señalado que «a apertura do expediente é un procedemento legal previsto para investigar e depurar responsabilidades sobre o dano causado nun entorno natural, que se ten que desenvolver e sacar conclusións». A este respecto, ayer mismo, la Asociación para la Defensa Ecológica de Galiza (Adega), reclamaba a la Xunta «a aplicación inmediata» de esta ley de protección de ríos, con la finalidad de «evitar incidentes como o acontecido o pasado luns no Ulla».

Comentarios