El San Ramón exhibe su poder de convocatoria y abarrota Vilalba

Actuación de Entre Lusco e Fusco.
photo_camera Actuación de Entre Lusco e Fusco.

La capital chairega despide con éxito las fiestas patronales de San Ramón y Santa María después de casi dos semanas cargadas de actos, conciertos, actuaciones y eventos deportivos que atrajeron a Vilalba a miles de visitantes llegados de diversos puntos de la comarca y de toda Galicia.

Las patronales vilalbesas, que arrancaron como es ya habitual con la Xira da Terceira Idade y finalizaron el domingo con la ofrenda a las parroquias, revalidaron una vez más su gran poder de convocatoria y demostraron que tradición y modernidad pueden ir de la mano.

Con un presupuesto de alrededor de 280.000 euros -algo inferior al del año pasado-, los miembros de la comisión de fiestas ven la clave del éxito en «un programa espectacultar, variado y con artistas de primer nivel», que atrajo a una media de entre 8.000 y 10.000 espectadores a cada una de las cuatro galas que se celebraron, con Efecto Mariposa, Pastora Soler y Nena Daconte en la primera, Karina, Francesco Di Napoli y Jeanette en la segunda, Bertín Osborne y La Guardia en otra y Lucía Pérez, Astarot, A Roda y Sabela en el musical gallego.

«El balance de las fiestas es muy positivo. Hubo muchísima gente, y por lo que nos dicen, todos quedaron contentos», explican desde la comisión, mientras agradecen el esfuerzo de toda la gente que colaboró y aseguran que el programa no defraudó porque estaba ideado pensando en todos los estilos y en todas las edades. «Todos estaba representados», los mayores tuvieron su gira, los jóvenes, la suya, y los niños, el día infantil, mientras los conciertos respondieron a todos los gustos, con artistas de diferentes estilos.

Desde el gobierno municipal, alaban el trabajo de la comisión, que, ya con la experiencia de ediciones anteriores, «fixeron máis con menos, algo moi importante dada a situación económica na que estamos».

«O balance é moi positivo. Houbo unha gran afluencia de xente tanto nos actos culturais coma nas galas, eso que o tempo non acompañou o sábado», apunta el regidor vilalbés, Gerardo Criado, que asegura que si no fuera por eso habría más gente que cualquier otro año.

Los socialistas también loaron a la comisión y su «extraordinario traballo», que hizo que las fiestas «mantiveran o nivel demostrado nas anteriores» y destacaron la decisión de mantener la Xira dos Maiores, aún sin la ayuda de la Xunta, porque «é un evento consolidado que debe fortalecerse».

«As festas estiveron a punto de estragarse pola climatoloxía, pero non foi así e foron un éxito», apunta Eduardo Vidal, que asegura que «a colectividade maioritariamente mostrouse ilusionada cos concertos, que contaron co tirón dos artistas».

Desde el BNG defienden que las fiestas «están encamiñadas a un sector» y echaron de menos «máis variedade para a xente xoven», así como una mayor participación de las asociaciones y agrupaciones locales, que «foi a polémica deste ano», ya que algunos colectivos criticaron la falta de apoyo a agrupaciones locales y el no contar en el programa con eventos de gran repercusión como el Galibudo.

Institucionalización de las fiestas, una disputa de años

Desde el PSOE valoran «moi positivamente» el trabajo de la comisión, pero reivindican, al igual que el BNG, que el Concello debería asumir la organización de las fiestas. «O Concello ten que ser o responsable e non esperar a que outros lles quiten as castañas do lume», apuntan. El alcalde, Gerardo Criado, sin embargo, asegura que «é o momento de reflexionar doutra maneira» y defiende la organización no institucionalizada de las fiestas, que «ten un éxito espectacular» y que «outros concellos queren copiar». «Tal e como vai o país a iniciativa privada é necesaria e non cargar aos concellos con máis cargas, aínda que se faiga unha aportación económica importante», asegura.

ENCUESTA
¿Qué le parecieron las fiestas?

Rosana Domínguez / Estudiante

«Pareceume todo bastante ben, pero quizais deberían facerse menos galas musicais, porque se fan demasiado pesadas; cunha soa gala abondaba. As orquestras gustáronme moito todas, xa que non pensei que ían ser tan boas. O que botei en falta foi algunha actuación folk na Praza de Santa María ou no auditorio e tamén me pareceu moi mal que a comisión non participase co festival rock. O resto todo moi ben, lástima do mal tempo que tivemos».

Mario Seijas Peón / Industrial

«As festas, en xeral, foron malas, xa que non foron feitas para a xente do pobo. Houbo actuacións moi comerciais e non se contou coa xente de Vilalba. Foi lamentable o trato da comisión con xente que colabora habitualmente coas festas; non se quixo saber nada e non se axudou a nada. Non digo que non traballase, xa que non lle quedaba outra, senón que non foron unhas festas feitas para a xente de aquí».

Álvaro Blanco / Xubilado

«As festas estiveron moi ben, lástima que nos fastidiou a auga. Houbo moita xente e os artistas traballaron moito. Aínda así, non me gustou o día que tocou a orquestra Hollywood, xa que, como a gala de Karina, Jeanette e Francesco di Napoli rematou moi tarde, preto das catro da mañá, soamente tocou media hora no segundo pase, sen facer o seu traballo completo. Ese foi para min o único malo destacable, xa que o resto pareceume que estivo moi ben».

Comentarios