El patrón de Burela aspira a presidir la Federación Nacional de Cofradías

El objetivo de Basilio Otero es fortalecer la entidad, lograr un aumento de las cuotas de pesca y que su reparto sea equitativo
El patrón mayor de Burela, Basilio Otero
photo_camera El patrón mayor de Burela, Basilio Otero

El patrón mayor de la cofradía de Burela y presidente de la Federación Provincial, Basilio Otero, aspira a presidir la Federación Nacional de Cofradías de Pescadores. Su candidatura ya es oficial y avanza que sus objetivos son unir a todos los pósitos españoles en torno a la entidad y conseguir las mayores cuotas posibles, además de que su reparto sea equitativo entre las distintas flotas.

"Hai unha forza que temos en común, que é a Federación Nacional, e hai moitas confrarías que non tiran dela. Hai que unir forzas en torno a unha fronte común que é poder pescar", afirma. El patrón mayor burelés entiende que la federación, con sede en Madrid, debe tener un "contacto directo" con la Secretaría General y con el Ministerio de Pesca. "Haberá que traballar con eles para sacar as máximas cotas posibles, buscalas aínda que sexa debaixo das pedras, e unha vez obtidas, repartilas como corresponda", dice.

Explica Basilio Otero que "non é lóxico que haxa barcos que teñan que amarrar por falta de cotas, e menos que o fagan nunha comunidade si, e noutra non. Todos temos que pescar. Temos que intentar que o reparto sexa equitativo e que poidamos traballar o máximo tempo posible ao longo do ano". Otero insiste en que el principal problema del sector es el de la falta de cuotas. "Se houbera suficientes, non habería división entre as flotas nin a metade dos problemas que hai", afirma, por lo que ve clave trabajar en ese sentido.

El puesto al que aspira Basilio Otero está vacante desde que hace medio año falleciera Genaro Amigo Chouciño, de Malpica, de quien el patrón burelés comenta que fue "un moi bo presidente". Hubo un proceso abierto para renovar la directiva y ayer mismo se tenían que haber celebrado las elecciones, pero no hubo candidaturas. Por ello se abrió una nueva convocatoria que culminará en febrero o marzo y a la que es posible que concurran más aspirantes.

APOYOS. El patrón burelés se siente arropado en este proceso. "Falei cos presidentes das federacións provinciais e galega e mostráronme o seu apoio. Tamén houbo xente que me chamou para apoiarme, o que para min é unha alegría", dice Otero, que lleva ocho años como máximo responsable del pósito de Burela, año y medio como presidente de la Federación Provincial y que también fue cuatro años vicepresidente segundo de la Gallega. "Tiven moita relación con xente de tódolos lados e intentei facelo o mellor posible para o obxectivo fundamental, que é que a xente poida pescar", apunta.

Una observación que hizo Otero en su trayectoria es que en otras comunidades y países "valoran moito máis aos galegos do que o facemos nós. Galicia ten a metade da flota de España, moita máis que moitos países da UE xuntos, e teñen moi en conta a nosa opinión. Temos que subir a autoestima e pensar que somos grandes, somos fortes, somos profesionais traballando. Non hai sitio no mundo onde non haxa un galego pescando e onde imos sentamos cátedra, porque somos a mellor xente pescando no mundo", afirma.

Comentarios