El alcalde de Ribadeo, el nacionalista Fernando Suárez Barcia, considera que la apertura del parque comarcal de bomberos de Barreiros, que dará cobertura a A Mariña, no es suficiente para atender las urgencias que se puedan producir en el municipio y que por lo tanto éste precisará mantener en funcionamiento como hasta el momento el Grupo Municipal de Intervención Rápida (Grumir).
El regidor ribadense indicó que en estos momentos tanto los responsables de la Diputación como los de la Xunta de Galicia «están moi contentos e non paran de falar sobre a apertura do parque de bombeiros, pero está clarísimo que a Ribadeo non lle vale só con esa instalación, porque estamos a vinte quilómetros do parque e o que poden tardar en chegar os seus servicios, que desde logo son moi importantes e nos fan moita falla, é moito máis que o que van tardar en chegar os nosos medios, que son moito máis inmediatos».
Para mantener el Grumir, el regidor ribadense demandó a la Xunta que a pesar de que se abra el parque «manteña a subvención ó noso grupo de intervención».
Verano
Como ejemplo de la problemática que se puede generar, el alcalde pone el verano. Indica que para el próximo estío Ribadeo tendrá cobertura, pero recalca que no sabe todavía qué sucederá en los siguientes, y señala que es algo «que se ten que aclarar».
Suárez Barcia indicó que el municipio ribadense «ten xa un núcleo que é unha pequena cidade, superamos os dez mil habitantes e por moito parque que se abra, seguimos estando nun extremo da Mariña, e polo tanto o tempo que se tarda en chegar a unha vivenda dunha parroquia alonxada desde Barreiros é bastante».
Asimismo, el regidor recordó que por ejemplo en este momento el Grumir ribadense es un referente en la comarca porque «dispoñen de un equipo de excarcelación que está funcionando non só en Ribadeo, senón en moitos outros concellos e está acudindo a multitude de accidentes alí onde é reclamado, e funcionando con moita eficacia».
Algunas parroquias de Ribadeo están a unos 40 kilómetros del parque de bomberos de Barreiros.
OPOSICIÓN
- Ribadeo se negó a pagar por el servicio. Suárez Barcia recordó que fue «o primeiro que me neguei a pagar pola prestación dese servicio. Houbo quen se subiu polas paredes, pero gracias a eso, a Deputación asumiu o custe que de entrada querían que asumísemos os concellos». Lamentó que no lo invitasen a la inauguración de las instalaciones la semana pasada, pero añadió que «eu, en lugar de montar un escándalo mediático, prefiro lembrar o que nos fai falla, como o dos grumires».
- 2 de mayo. Es la fecha que, en principio, está prevista para la entrada en funcionamiento del parque de bomberos que tiene su sede en Barreiros, aunque su operatividad total no está prevista hasta unas semanas más adelante, ya que primero habrá un periodo de aclimatación y puesta en marcha.