El cambio de ubicación de la piscina genera decepción y malestar en As Insuas

El cambio de ubicación para construir la piscina cubierta de Sarria, que pasa del barrio de As Insuas a la zona de O Chanto, ha generado gran malestar y decepción entre los vecinos afectados.

«Estamos moi contentos e agradecidos», ironizó ayer el presidente de la asociación vecinal de As Insuas, Fernando López. «Era unha decisión do pleno facer a piscina no barrio, pero vese que estas decisións non valen para nada, como tampouco valen para nada as promesas dos políticos, valen máis os intereses, non sabemos de quen. Levan 200 anos prometendo e todas as obras acaban no mesmo sitio», afirmó López. «Esperamos que nas próximas eleccións nos prometan facer aquí un auditorio», añadió en tono sarcástico.

El cambio de localización se fundamenta, según explicó el gobierno local, en un informe de la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil (CHMS), en el que considera inviable construir la piscina en As Insuas por ser terreno «inundable» en caso de crecida del río Celeiro. Además, la CHMS descarta retranquear hacia el río la mota -o talud de contención- proyectada en el plan de encauzamiento lo suficiente como para poder encajar el edificio de la piscina en la zona protegida de avenidas.

PROBLEMAS TÉCNICOS

Estas explicaciones no convencen en absoluto a los vecinos de As Insuas, quienes consideran «unha aberración alegar problemas técnicos». «Non fai falla ser enxeñeiro para entendelo. O río Celeiro é un riachuelo. Se ten dous metros de cauce, con abrirlle cinco metros nin en mil anos habería inundacións», apuntó la asociación vecinal. Según dijo, «deberon pasar moitas noites sen durmir para atopar a solución técnica que imposibilite facer a piscina nas Insuas, porque solucións para facela habíaas, pero non interesa».

En el mismo sentido se pronunció ayer el PP de Sarria. «No plan de encauzamento a protección do río Celeiro multiplícase por cinco con respecto á do río Sarria. Non se pode facer a piscina a 70 metros dun río case seco, pero pódese construír o centro de saúde a cinco metros do río grande», manifestó su portavoz, José Antonio García. En su opinión, la CHMS buscó la solución técnica más gravosa para As Insuas «porque hai unha orde expresa do alcalde, Claudio Garrido, para imposibilitar a construción da piscina nese lugar».

MOTAS

Además, los populares recordaron que las motas que están condicionando varias infraestructuras en la villa no son definitivas, porque, «segundo di o propio alcalde, é un documento de traballo que aínda non está aprobado».

Para el PP, el anuncio del traslado a O Chanto confirma «o gran engano desde tres anos de Garrido coas Insuas e coa piscina». Según su versión, el PSOE ya intentó «obtaculizar» su construcción en este lugar hace cuatro años con la presentación de una querella por la valoración de los terrenos, que fue «archivada» por el juzgado.

«Despois aprobaron un plan de encauzamento que agora é o causante de todo e máis tarde compraron terreos no Chanto que non valen para un campo de fútbol pero si para a piscina. Prometeron facela en dous anos, pero non aproveitaron cando estaba o bipartito e tiñan terreos, financiamento e un proxecto que finalmente foi para Tomiño», concluyó.

LA OPOSICIÓN

«A adxudicación do proxecto é nula de pleno dereito»

El PP sarriano reiteró ayer su petición de convocar un nuevo proceso para adjudicar el proyecto de la piscina, dado que el concurso realizado «é nulo de pleno dereito».

«Adxudicóuselle a un arquitecto de León amigo da familia do alcalde en base á integración do edificio nas Insuas, que se puntuou con 20 puntos sobre 20. Ó cambiarse a obra para O Chanto, todo o proceso realizado resulta nulo», argumentó.

Acuerdo plenario

El partido de la oposición solicitó también la convocatoria de un pleno para estudiar este asunto y someter a votación la ubicación de la piscina. Según dijo, existía acuerdo plenario para hacerla en As Insuas, por lo que también debe ser el pleno quien apruebe el traslado.

Comentarios