Educadores del centro Santo Anxo de Rábade denuncian falta de medios

Dicen sufrir "maltrato institucional" al no reconocer la Xunta la tipología legal del centro, algo que implicaría tener más recursos

Educadores del centro de menores Santo Anxo de Rábade denuncian falta de medios para desarrollar su trabajo. Lo achacan a que la Xunta no reconoce la tipología legal del centro, algo que implicaría contar con más recursos y personal, por lo que se quejan de "maltrato institucional", tanto a ellos como a los menores.

Estos profesionales, que dicen representar a la casi totalidad del equipo educativo, dicen que llevan años trabajando con menores con dificultades de conducta, algo que hacía del Santo Anxo un centro diferente. Añaden que desde 2015 "recoñécese legalmente" ese tipo de centros con menores como los atendidos en Rábade pero, "sen embargo, a Administración, dous anos despois de entrar en vigor a lei, segue sen tipificar o centro, xa que facelo suporía ter que dotalo dos recursos e do persoal que a norma especifica".

Estos educadores destacan que, al mismo tiempo, están recibiendo a menores "con dificultades de comportamento e psiquiátricas cada vez dun perfil máis complexo, que comparten habitacións, e que se internan as máis das veces sen autorización previa nin coñecemento da situación do menor por parte do equipo educativo", algo que, subrayan, "dificulta ou imposibilita o traballo educativo individualizado".

Cargan contra Política Social, de la que dependen las instalaciones, ya que, coincidiendo con esta problemática y "cun centro cheo e con lista de espera", el cambio en la dirección del centro "deixou o Santo Anxo sen proxecto educativo, logo de desmantelar o existente, sen unha definición de centro que facilite un marco lexislativo que ampare o noso traballo".

VIGILANTES. Los educadores también se quejan del "conflito" con los vigilantes privados, a los que acusan de "chegar a criticar e comentar nas redes sociais cuestións privadas do persoal do centro, con denuncias e procesos xudiciais". Lamentan, además, que el equipo educativo esté sujeto a "constantes cambios", con "moitos compañeiros solicitando traslados ante a situación existente e o xeito rotatorio co que se cobren esas prazas". Esta misma semana dejó su puesto, tras más de 30 años, el subdirector del Santo Anxo, que pidió el traslado a otro servicio.

Ante este escenario, piden a la Xunta que actúe y se preguntan si esta situación responde "á estratexia de queimar un servizo necesario para poder privatizalo". Este diario intentó sin éxito recabar la versión de la consellería.

Comentarios