martes. 19.01.2021 |
El tiempo
martes. 19.01.2021
El tiempo

Dous lucenses editan un cómic duns bandoleiros na Revolta dos Irmandiños

Imaxe da capa de 'La espada de San Eufrasio'
Imaxe da capa de 'La espada de San Eufrasio'
Manuel L. Poy e Miguel Fernández presentan 'La espada de San Eufrasio', un tebeo ambientado na Terra Chá, Os Ancares e Lemos

O guionista Manuel López Poy (Sarria, 1958) e o debuxante Miguel Fernández (Baralla, 1973) volven colaborar nun cómic de ambientación histórica. Veñen de editar La espada de San Eufrasio. La Aldea Maldita (Diábolo), na que contan a historia dun matrimonio de labregos chairegos do século XV, Rosendo e Rosa. No tempo anterior á Revolta dos Irmandiños (1467-1469) atópanse no medio das "loitas dos señores feudais: o señor de Lemos, o bispo de Lugo, os Andrade, Pardo de Cela...", comenta Poy dende unha Barcelona "que está bulindo".

A casa da parella -no lugar imaxinario de Aldea Maldita, cerca de Vilalba- é incendiada por soldados en 1464. Fuxen xuntos cos fillos -tres mozos e unha moza- cara aos Ancares para escapar da persecución dos nobres. "Neste primeiro tomo son fuxitivos, pero despois convértense en bandoleiros", advirte o coguionista, que estima que haberá outras "sete ou oito" entregas deste tebeo que terá como escenarios A Terra Chá, Lugo, as Terras de Lemos, os Ancares e o tramo galego de Camiño de Santiago.

A historia de La espada de San Eufrasio. La Aldea Maldita está baseada nunha novela de José Rey, con orixes en Vilalba, sobre a que traballaron tanto el como Poy para elaborar o guión. Ese traballo literario de Rey requeriulle unha xeira de documentación sobre a que o seu colaborador apunta que "hai que andar con pés de chumbo" dada a dificultade de manexar "fontes dispersas". Non menos esforzada foi a tarefa do ilustrador, Miguel Fernández, para "reconstruír o castelo de Sarria ou a abadía de Samos", ou para debuxar "as roupas e as armas da época".

Esa dificultade é maior se se considera que en España "hai pouco cómic da época medieval, algo que non acontece en Francia, por exemplo". Unha carencia que o autor estende ao tebeo de ambientación histórica, que contrasta coa proliferación de series televisivas de época. "Dende o éxito do Capitán Trueno (1956-1968) case que non hai nada", sinala Manuel López Poy sen atreverse a buscarlle unha explicación a ese desinterese.

O autor sarriao confía en que este álbum, que terá unha tiraxe de 1.000 exemplares, teña unha acollida xenerosa "porque ten unha trama de aventuras cun trasfondo político e social" no que se reflicte un feito caracterizado pola acción e a violencia, como a Revolta Irmandiña -"a maior revolución na Europa do século XV"-, que estoupa tres anos máis tarde de que uns soldados queimen a casa de Rosendo e Rosa e un ámbito histórico como o Camiño de Santiago.

Os dous autores principais colaboraron xa en O fillo da furia (2011), Os fillos do cometa (2013) e A las cinco de la tarde (2014).

Dous lucenses editan un cómic duns bandoleiros na Revolta dos...
Comentarios