Dos firmas denuncian que vecinos de Os Vilares no les dejan mover madera

Estado de la pista de Ramos, en Os Vilares. (Foto: EP)
photo_camera Estado de la pista de Ramos, en Os Vilares. (Foto: EP)

Los responsables de las empreas Maderas Jesús del Valle y Maderas Pedreira denuncian ante el Concello de Guitiriz que el boicot realizado por algunos vecinos de la parroquia de Os Vilares les impide transportar por una pista pública los troncos de eucalipto ya talados en una plantación del lugar de Ramos, al argumentar que el paso de camiones de gran tonelaje causa graves destrozos y deja prácticamente intransitable este camino, que es la única vía de acceso a todas las fincas situadas en su entorno.

Estos dos empresarios, que iniciaron su actividad en la citada plantación hace ya dos semanas, explicaron que el problema surgió hace apenas unos días, cuando el vecino Jesús Veres les instó a depositar un aval de 6.000 euros -cuantía que se destinaría a costear el arreglo de la pista- para poder continuar con el traslado de la madera desde la finca. Además, agregaron los maderistas, «tras negarnos a acceder a tales esixencias, esta persoa aparcou un remolque agrícola á beira do camiño que impide o paso dos camións».

Los responsables de Maderas Jesús del Valle y Maderas Pedreira manifestaron ayer su indignación por una reacción vecinal que calificaron de «impropia e inxustificable», porque «nós temos en regra todas as autorizacións pertinentes e incluso depositamos no Concello o aval que establece a ordenanza de plantacións», señalaron.

Preguntado por tales hechos, Veres señaló que «os veciños non lles impedimos nunca quitar a madeira, aínda que lles pedimos un aval ás empresas para ter así unha garantía de que ían reparar as pistas, xa que agora case nin poden pasar os tractores».

«Os maderistas dixéronnos que cando remataran o traballo lle ían pasar unha cuchilla ó camiño, para así nivelar as fosas, pero nin eso é suficiente para reparar os danos causados, nin nós fiamos da palabra destas empresas», sentenció Veres, quien precisó además que «o remolque está nunha parcela aberta que é da miña propiedade, non pública, aínda que a empregamos todos os veciños para desenganchar os aperos».

Este vecino de Os Vilares explicó además que los maderistas empezaron a sacar la madera en camiones «pola pista de Penafachada, ata que romperon os tubos e as conexións de agua, polo que tiveron que deixar de pasar por alí e empezaron a transitar pola pista de Ramos, que é a que os veciños non queremos que nos destrocen».

Ante la imposibilidad de alcanzar un acuerdo entre las partes, los maderistas expusieron su versión y trasladaron sus quejas al Concello de Guitiriz, cuya alcaldesa, Regina Polín, se comprometió a analizar la situación para intentar llegar a un acuerdo.

Polín lamentó, no obstante, que se produzcan este tipo de comportamientos que «pouco ou nada contribúen a favorecer a rendabilidade do monte, máis aínda cando co medio rural só necesita axudas e non problemas».

Comentarios