Sondeseu descorcha el San Froilán tras una década sin venir a Lugo

La orquesta folk entretejerá su espectáculo 'Arraianos' y el disco 'Beiralúa' ►Se subirán al escenario 45 de sus 60 componentes, dos de ellos de Lugo

Rodrigo Romaní JERRY NOIA
photo_camera Rodrigo Romaní. JERRY NOIA

Hace ya casi una década que Sondeseu, la orquesta folk fundada por Rodrigo Romaní, no entraba en el cartel de las fiestas de San Froilán. Vuelven después de tanto tiempo para descorchar el programa de conciertos en la Praza Horta de Seminario, donde tocarán esta noche, a partir de las 22.15 horas. «A quen non lle gusta vir ao San Froilán? É un honor», dice Romaní, a quien tocar el primer día de las fiestas le parece «unha data estupenda porque está todo o mundo fresco».

«A quen non lle gusta vir ao San Froilán? É un honor», dice Romaní

Al escenario se subirán esta noche 45 intérpretes de los 60 que forman la plantilla completa de la formación, entre ellos los lucenses Anxo Pardo, percusionista, y José Varela, violinista. La orquesta trae a Lugo una doble novedad: "Arraianos", un espectáculo concebido para esta temporada, y "Beiralúa", el disco que editaron el pasado mes de mayo. Los dos suponen un ejercicio de apertura hacia el exterior, en distintos sentidos.

«Arraianos ten a particularidade de que se fixo para directo, non temos aínda idea de facelo en disco. É unha homenaxe á idea de que a música non ten fronteiras materiais, que as raias que politicamente separan Galicia doutras comunidades non serven na música, son facilmente permeables. Por iso quixemos invitar a músicos de Asturias, de Castela e León e de Portugal», cuenta Rodrigo Romaní. Con esta intención se sumarán a la orquesta Xuaco Amieva, «un gaiteiro mítico da música asturiana»; Vanesa Muela, «unha realidade de prestixio europeo», de Castela e León, y el luso Luis Peixoto, «un renovador do cavaquiño».

En "Beiralúa", la idea de partida era que «outros compositores galegos e arranxistas de prestixio utilicen a orquesta como un instrumento seu» y se plasma en composiciones de gente como Quico Comesaña, Xosé Lois Romero y Pedro Lamas que también sonarán esta noche en la Horta do Seminario.

Sondeseu se formó en 2001, vinculada a lo que hoy es la E-Trad (Escola Municipal de Música Folk e Tradicional de Vigo), de la que Romaní es director. Una formación de este calibre se mantienen gracias a la voluntad y generosidad de sus intérpretes «porque se cada músico aplicara un caché profesional sería imposible a existencia da orquestra», explica su fundador, para quien la recompensa «é o goce e o disfrute de poder contaxiar ao público ese espíritu festivo, aberto, alegre, desenfadado e, por outra parte, que sexa o máis riguroso posible na música porque non queremos descoidar a calidade».

Romaní observa un cambio en la música tradicional con respecto a décadas pasadas. «No que respecta á industria musical, en canto a consumo, non está nos niveis que viviu na última década do século XX e primeira deste. E, sen embargo, medrou moitísimo a implicación do público en xeral no feito de facer música. A música de tradición oral asumiuse pola xente como un instrumento perfecto para facer música dun xeito colectivo e menos limitado polo academicismo», relata.

Comentarios