Núñez Feijóo marca el reto de que Galicia transforme el 75% de la leche que produce

El presidente gallego visitó las instalaciones de Leche Río, a la que puso como ejemplo del futuro de la industria
Núñez Feijóo —en el centro— conoce uno de los productos de Leche Río durante su visita a las instalaciones. ADRA PALLÓN
photo_camera Núñez Feijóo —en el centro— conoce uno de los productos de Leche Río durante su visita a las instalaciones. ADRA PALLÓN

Alberto Núñez Feijóo aprovechó este lunes su visita a las instalaciones de Leche Río en Lugo para avanzar las líneas generales del plan estratégico para el sector lácteo que el Gobierno que preside presentará mañana en detalle. Un plan que, según adelantó, se marca entre sus principales objetivos conseguir que la industria láctea gallega procese al menos el 75% de la leche que se produce en la comunidad, de manera que se reduzca la venta directa de leche líquida y aumente la de productos con más valor añadido.

El presidente gallego se reunió con los directivos de Leche Río y conoció las instalaciones de la mano de la máxima responsable del grupo, Carmen Lence. Una visita que sirvió a Feijóo para reconocer a este grupo como "unha das empresas españolas máis importantes do sector lácteo e, sen dúbida, a empresa galega máis importante do sector, que é un dos sectores claves para entender Galicia, para entender aos galegos, para entender o medio rural, o que somos e o que queremos seguir sendo".

Buena parte de lo que el Gobierno autonómico quiere que siga siendo este motor económico se plasmará en el plan de dinamización del rural, al que prevé destinar 560 millones de euros. "Dentro deste plan", detalló Núñez Feijóo, "está o plan extratégico do sector lácteo. Busca cinco piares onde apoiarse: na produción, na industria, nos mercados, na cadea de valor e na formación e innovación. Ten tres grandes obxectivos: impulsar a transformación, aumentar o peso das denominacións de orixe do queixo e producir máis, e impulsar a I+D+i e a profesionalización do sector industrial lácteo".

Este documento, que se presentará mañana para toda Galicia y en toda su extensión, se marca unos objetivos prioritarios: "Pasar do 50% de leite que se transforma en Galicia a un 75%, non só exportar leite líquido. Apostar pola denominación de orixe dos distintos queixos con marca galega, incrementando as denominacións de orixe protexidas, producindo máis, con novos envases e formatos. E, terceiro, a profesionalización da industria, formar a bos directivos do sector, bos profesionais, a gandeiros para producir leite con máis calidade e maior valor engadido. Tamén, por suposto, un proxecto de investigación coas universidades para diminuír a emisión de CO2", añadió el mandatario gallego.

Defendió, además, que "Galicia ten moito que dicir", ya que, según los datos que proporcionó, es el primer territorio de España en producción láctea, con el 42%, está dentro de las ocho regiones de mayor producción de toda la UE y el sector factura 800 millones, con la mitad de las explotaciones de España y con 2,8 millones de toneladas producidas en 2019.

ADMIRAR GALICIA. "Hai moitas maneiras de admirar Galicia -insistió Feijóo-, cada galego ten unha distinta, pero probablemente un modo de admirar Galicia é apreciar o que nos dá. Hoxe é unha ocasión para recordar que os galegos somos recoñecidos en calquera lugar do mundo como un lugar adecuado, propio, oportuno para producir leite de calidade e en cantidade. Non se pode explicar Galicia sen o noso rural e o rural non se pode explicar sen o leite".

El presidente sitúo como un elemento fundamental para que esa explicación perdure la labor de Leche Río, hasta el punto de reconocer que los valores de "tenacidade, esforzo e inconformismo" de la firma "son valores nos que inspiramos a nosa política. Moitos anos de vida a esta compañía, fundamental para entender o presente e o futuro do sector en Galicia.
 

Leche Río, una casualidad que generó 2.800 empleos
Al pie de los enormes depósitos de una de las plantas de Leche Río en O Ceao y con una flotillla de camiones rotulados a la vista, Alberto Núñez Feijóo no quiso olvidar la figura de Jesús Lence, fundador de la empresa. Recordó, en este sentido, que la firma láctea nació de "una casualidad de la leche", ya que Lence se inició en el negocio al recibir cisternas de leche como pago de una deuda que un cliente de su gasolinera mantenía con él.

Décadas después, añadió Feijóo, "hoxe é unha feliz casualidade. Jesús Lence é unha persoa clave no sector lácteo español e galego, tivo unha vida longa e frutífera, chea de dedicación e compromiso; chea de risco e de determinación por saír adiante. Empresarios como el son claves para entender Galicia hoxe. Crearon o sector lácteo galego, ampliárono, fixérono nacional e internacional. Hai 450 familias que conforman Leite Río, empregos directos. E recóllese leite en 500 explotacións, de tal maneira que dá traballo a unhas 2.800 persoas, como traballadores ou como provedores".