lunes. 18.10.2021 |
El tiempo
lunes. 18.10.2021
El tiempo

Declarada BIC la colección de Álvaro Gil, del Museo Provincial de Lugo

Varios torques de la colección de Álvaro Gil
Varios torques de la colección de Álvaro Gil
El Ejecutivo gallego califica estas piezas de joyería como "un expoñente das distintas formas e técnicas empregadas na elaboración de xoiaría pre e protohistórica do noroeste peninsular"

El Consello de la Xunta aprobó este jueves el decreto por el que declara Bien de Interés Cultural (BIC) la colección de joyería de Álvaro Gil Varela, que pertenece al Museo Provincial de Lugo. Se trata de un conjunto de piezas que son "un expoñente das distintas formas e técnicas empregadas na elaboración de xoiaría pre e protohistórica do noroeste peninsular", destaca el Ejecutivo gallego en un comunicado.

En esta misma línea, explica que esta colección es "unha fonte única de coñecemento histórico para o estudo da tecnoloxía e a sociedade destes períodos cronolóxicos en Galicia". La Xunta recuerda que la declaración BIC, que contó con los informes favorables de la Real Academia Galega de Belas Artes da Nosa Señora do Rosario, el Consello da Cultura Galega y la Facultad de Geografía e Historia de la USC, garantiza la "máxima protección e tutela para esta colección".

La colección está compuesta por 44 joyas, 43 de oro y una plata, que presentan, en su mayor parte, " formas e tipos característicos da ourivaría prerromana do noroeste peninsular e que abrangue un amplo período que vai dende o Bronce inicial ata a ocupación galaico- romana no século II d.C.".

Entre las numerosas piezas, la Xunta destaca el collar de Chaos de Barbanza, la muestra máis antigua de joyería protohistórica del noroeste peninsular. También las gargantillas de tiras de Monte dos Mouros, así como aros, brazaletes y pulseiras.

El Gobierno gallego incide en el carácter castrexo de esta colección, frente a otras de otras zonas del Estado, que está representada en pulseras, adornos de pelo o torques, como el de Burela.

Asimismo, destaca que el hecho de que practicamente la totalidad de las piezas estén elaboradas en oro "supón que a colección teña un valor material de seu engadido ao de por si excepcional valor como fonte de coñecemento histórico".

"O carácter senlleiro desta colección radica nos seus aspectos arqueolóxicos, históricos e artísticos, así como a calidade das pezas e o seu estado de conservación", añade la Xunta en un comunicado.

Declarada BIC la colección de Álvaro Gil, del Museo Provincial de Lugo
Comentarios