La Diputación pierde 90.000 euros del Pacto

PP y PSOE se responsabilizan mutuamente de ser los causantes de la anulación de un plan con el que se creaban 135 puestos
Besteiro y Lara Méndez, en la presentación del Pacto polo Emprego II
photo_camera Besteiro y Lara Méndez, en la presentación del Pacto polo Emprego II

La Diputación de Lugo tiene que devolver 90.000 euros de fondos europeos por no poner en marcha en los plazos debidos nueve cursos del Pacto Provincial polo Emprego. Este plan, diseñado por el anterior gobierno bipartito de la Diputación y que cumplía su segunda convocatoria, permitiría la creación de 135 puestos de trabajo en la provincia de Lugo.

El diputado socialista y anterior responsable de los fondos europeos en la Diputación, Pablo Rivera Capón, lamentó este lunes que "os populares non foron capaces nin de convocar a tempo cinco cursos desta programación, polo que ninguén se inscribiu e directamente xa renunciaron a celebrar outros cuatro", para añadir que "así xestiona os fondos provinciais o goberno de Candia".

"Esta situación é irreversible, polo tanto, Candia destríu 135 empregos na provincia e perdeu 90.000 euros de fondos europeos", subrayó Rivera. En este sentido, añadió que "este é un claro exemplo da situación de parálise absoluta na que se mantén o organismo provincial".

Rivera añadió que el anterior gobierno provincial, presidido por el socialista José Ramón Gómez Besteiro, había dejado "totalmente programados os cursos".

Por otra parte, el diputado socialista subrayó que esta es la primera vez que la Diputación de Lugo tiene que devolver los fondos a la Unión Europea por no ejecutarlos. En contraposición, Rivera hizo referencia a la gestión realizada en este ámbito por el gobierno que presidía Besteiro, "que foi premiado ata en tres ocasións pola Unión Europea pola súa xestión de fondos europeos, recibindo 3,3 millóns de euros para a provincia con reparto de remanentes". En este sentido, hace referencia a programas como el Innova-TE y Lugo2 o a la primera convocatoria del Pacto Provincial polo Emprego.

El PP, por su parte, a través del portavoz del grupo provincial, Carlos Armesto, respondió a las críticas socialistas alegando que "pretenden tapar a súa incompetencia coas acusacións que fan". En este sentido, el diputado popular aseguró que desde la concesión de los fondos para el Pacto polo Emprego II por parte de la UE, en febrero de 2012, hubo que esperar a octubre de 2014, dos años y ocho meses, para que la Diputación aprobase la adjudicación a las empresas formadoras.

El popular añadió que el gobierno de Elena Candia se encontró con que quedaban por ejecutar 11 acciones formativas del proyecto, "para as que nin tan sequera quedaban iniciados os expedentes de contratación dos formadores", asegura. En este sentido, argumenta que "conscientes da gravidade da situación, contratouse a unha empresa formadora e puxémonos en contacto con oficinas de emprego, pero ante a premura dos prazos, ningunha foi quen de conseguir nin tan sequera o 50 por cento dos candidatos necesarios para poder realizar os cursos".

El portavoz popular insiste en que "esta irresponsable tardanza na execución do proxecto, de case tres anos, é sen dúbida froito de poñer ao fronte da execución do mesmo ao deputado Pablo Rivera, naquel momento persoal eventual e de confianza de José Ramón Gómez Besteiro".

Carlos Armesto insiste en que "acudir a peroal eventual que non ten acreditada a súa capacidade para executar este tipo de programas é, ademais dunha ilegalidade, unha irresponsabilidade que agora estamos a pagar".

Por lo que se refiere a las felicitaciones recibidas por el gobierno bipartito por parte de la UE, debido a la correcta gestión de los fondos, el portavoz popular señala que "a Deputación nunca foi premiada pola UE no que se refire a estes proxectos, senón que estes foron aprobados a nivel nacional polos ministerios da Administración Xeral do Estado, contando con financiamento comunitario".

Comentarios