La Xunta dice que peleará por la llegada de la alta velocidad ferroviaria a Lugo

Ethel Vázquez, que se reunió este miércoles en O Ceao con el sector del transporte de mercancías, afirma que el Ejecutivo gallego demandará al Gobierno central una conexión "sen recortes" y un compromiso con las autovías pendientes en la provincia
photo_camera Ethel Vázquez atendiendo a los medios en la mañana de este miércoles. XESÚS PONTE

La conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez Mourelle, anunció este miércoles que el Ejecutivo gallego peleará por la llegada de la alta velocidad ferroviaria a la provincia lucense. "A Xunta non vai renunciar a que Lugo se conecte por alta velocidade e non imos aceptar esas rebaixas que se nos acaban de anunciar para a conexión ferroviaria. Non queremos máis atrasos nin máis recortes", señaló. 

La conselleira recordó que había un compromiso por parte del Gobierno de España "dun investimento de mil millóns de euros para conectar Lugo por alta velocidade con Ourense, e polo tanto con Madrid, e vemos con moita preocupación a redución do investimento á metade e que se descarten as variantes de trazado que se prevía executar na segunda fase". Vázquez criticó además que casi ninguna de las obras comprometidas están iniciadas actualmente, "o que demora ata o ano 2024, como pronto, o remate da primeira fase da modernización do ferrocarril a Lugo", lamentó. 

Ethel Vázquez realizó estas declaraciones antes de una reunión celebrada con representantes de la Federación Galega de Transporte de Mercadorías (Fegatramer) y de la Asociación de Empresarios de Transportes Discrecionais de Lugo (Tradime), en la que también participaron el delegado territorial de la Xunta en Lugo, Javier Arias, y el director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro. "O sector do transporte de mercadorías non parou a súa actividade esencial durante a pandemia e quero aproveitar esta ocasión para agradecer e recoñecer ese labor esencial do sector", señaló. 

En el transcurso de su intervención, Ethel Vázquez mostró también su inquietud por la «falta de avances» en las infraestructuras estatales en la provincia Lugo. "Estamos preocupados co actual ritmo de execución da autovía Santiago-Lugo, que non vai a estar en servicio este ano, tal e como se comprometera o Ministerio de Transporte, e tamén pola autovía Lugo-Ourense. xa que vemos que no intercambiador de Guntín non hai previsións de avance. Ademais, tampouco vemos pasos administrativos cara adiante na Autovía da Mariña, onde estaba comprometido o impulso do treito del Gobierno Foz-Barreiros". 

FIRME. La conselleira de Infraestruturas e Mobilidade hizo hincapié además en la «preocupación máxima» de la Xunta de Galicia por el estado del firme en muchos viales. "Preocúpanos moitísimo o estado da A-6 e tamén da nacional en Mondoñedo, xa que é a alternativa cando pecha ao tráfico a A-8. O mal estado do firme tamén implica falta de seguridade viaria", apuntó. 

Vázquez Mourelle recordó que el Gobierno gallego "incrementou desde o ano 2009 máis dun 60% a extensión da rede de vías de alta capacidade de titularidade autonómica, con 50 novos kilómetros libre de peaxe en servizo na provincia de Lugo». Destacó además que, actualmente, el Ejecutivo autonómico «está a executar as obras da primeira fase da autovía Lugo-Sarria, o que supón un investimento de máis de 25 millóns de euros para desdobrar o treito do corredor entre A Pobra de San Xiao e Sarria, co obxectivo de que estea rematado xa no outono do vindeiro ano". 

En su visita a la capital lucense, la conselleira comentó que este mismo año también se licitará la redacción del proyecto del tramo restante para completar la autovía hasta Lugo.

Intermodal | "Se Adif quere licitar non hai impedimento"
Ethel Vázquez recalcó este miércoles que la apuesta de la Xunta por la estación intermodal de Lugo «é clara» y afirma que aportó cofinanciación para aliviar la carga económica del Concello. "Se Adif quere licitar canto antes a estación intermodal de Lugo que a licite xa, non hai impedimento". 

Edificio de Correos 
La conselleira insistió en que, desde principios de 2019, "Adif e o Concello coñecen perfectamente o procedemento para descatalogar o edificio de Correos. Estamos en marzo do 2021 e eu me pregunto que fixeron para descatalogalo". El Concello recordó que se tiene que pronunciar Patrimonio de la Xunta.

Comentarios