El BNG recomienda remunicipalizar la recogida de basuras de Lugo

Arroxo considera que luego se debe estudiar si es mejor una gestión directa o indirecta
Dos empleadas de Urbaser recogen residuos
photo_camera Dos empleadas de Urbaser recogen residuos

El portavoz del BNG en el Concello de Lugo, Rubén Arroxo, anunció este viernes que su grupo llevará una propuesta la pleno para que se remunicipalice el servicio de recogida de basuras, que en estos momentos está adjudicado a la empresa Urbaser. En este sentido, consideró que ahora es el momento de ir dando los pasos en ese sentido, para que el Concello pueda hacerse cargo de este servicio a partir de 31 de marzo de 2017, cuando finaliza el contrato con la adjudicataria. "Entendemos que non se pode volver ao sistema de concesión para evitar dificultades polas que xa pasou este Concello en relación a este servizo", dijo Arroxo, en referencia a la huelga de más de dos meses que la ciudad sufrió en verano de 2014. 

El concejal nacionalista lamentó que "a falta de nove meses para que este contrato remate aínda non hai novas de cal vai ser a solución adoptada para cubrir este servizo", por lo que "imos tomar a iniciativa para impulsar este proceso de municipalización do servizo e que despois se poida decidir cal vai ser o sistema de xestión, logo haberá que apostar por unha xestión directa ou indirecta segundo resulte máis vantaxoso en canto á eficiencia e á avaliación económica".

El BNG alerta de que se debe iniciar el proceso ya para no llegar a que el servicio no funcione luego con el contrato caducado

En la actualidad, tal y como recordó el BNG, el servicio de limpieza viaria y recogida y tratamiento de residuos funciona en régimen de concesión, hasta el 2017. "Esto implica que a capacidade legal de actuación do Concello sobre a empresa é limitada durante un importante número de anos. Existen outros modelos, como é o caso do mantemento de xardíns, no que a empresa ten un contrato de prestación de servizo co concello de Lugo e é o concello que ten capacidade para tomar decisións sobre o traballo que desenvolve a empresa contratada", opinó Arroxo. 

Para el BNG, afirmó, "é importante evitar situacións como a vivida no verán do 2014, cando un conflito laboral obrigou aos lucenses a sufrir 59 días de parálise do servizo. É preciso lembrar que este é un servizo obrigatorio. Dados os prazos de tempo necesarios para este tipo de procesos, cómpre inicialo de forma inmediata para evitar que se dea unha nova situación de ter que sufrir a existencia de máis un servizo funcionando a través dunha concesión con contrato caducado no Concello de Lugo". En esta situación funcionaron la grúa municipal o el ya anulado aparcamiento ORA. 

Hay que recordar, además, que algunas de las mejoras económicas que se pactaron entre Urbaser y sus trabajadores para poner fin a aquella huelga entran en vigor en 2017 y en 2018, como la paga lineal anual de 450 euros.

Comentarios