O servizo de bus urbano de Lugo segue sen recuperar o número de viaxeiros que tiña antes da pandemia, a pesar da reorganización das liñas que se levou a cabo este verán, pero segue incorporando melloras que pretenden facilitar o seu uso, como unha ferramenta para saber, en tempo real, canto tardará en pasar.
O bus urbano de Lugo rexistrou en outubro unha media de 6.500 usuarios ao día, fronte aos 8.000 que viña tendo no ano 2019, sinalou onte o primeiro tenente de alcaldesa, Rubén Arroxo, responsable da mobilidade municipal. O concelleiro apuntou que a caída, de algo máis do 18%, é menor á que se produxo de media en España, que segundo o Instituto Nacional de Estadística (Ine) foi do 24%.
Respecto á ferramenta que acaba de entrar en funcionamento, permite obter información de 275 paradas —todas as do ámbito urbano— das preto de 400 que hai. Non é a través dunha app, o sistema máis habitual, senón que hai que acceder á páxina web www.urbanoslugo.com e picar na pestana Info en tiempo real.
No mes de outubro, o bus urbano de Lugo rexistrou uns 6.500 viaxeiros diarios, fronte aos 8.000 que viña tendo antes da pandemia
Este sistema permite saber desde calquera localización, como a casa ou o traballo, a que hora vai pasar o bus por esas paradas. Súmase á información que se pode consultar, tamén en tempo real, nas pantallas que hai en 23 paradas, as máis usadas, e nos códigos QR que hai noutras, para descargar e ler a través do teléfono móbil. Esta información afinouse nas últimas semanas ao entrar en funcionamento o Sae (Sistema de Axuda á Explotación), que permite saber en cada momento onde están os vehículos e fai rexistro, de maneira que se poden consultar incidencias pasadas cando, por exemplo, os cidadáns presentan queixas.
A ferramenta ten algunha particularidade que xera dúbidas sobre o seu funcionamento. Se o bus acaba de pasar por unha parada, non figura na mesma ata que está a piques de rematar a ruta e de volver a iniciar o percorrido. Por este motivo, e dependendo do momento en que se faga a búsqueda, moitas paradas aparecen baleiras.
Este é un dos aspectos que quizais cómpre revisar, segundo indicou Arroxo, ao igual que a posibilidade de que a consulta poida facerse directamente a través dunha app e que esta información se inclúa en Google Maps. En realidade, na cidade xa funciona unha ferramenta deste tipo, de iniciativa privada e tamén de uso gratuíto, a popular Moovit. É a aplicación de transporte público e mapeo máis usada no mundo. É de orixe israelí e informa o usuario, a través do teléfono móbil, de como pode chegar ao seu destino a pé, en coche ou bus. Neste caso, indica a parada máis cercana e a hora de paso do autobús, aínda que non en tempo real.
Pola contra, as frecuencias e os percorridos empeoraron nalgúns barrio, como A Campiña e Albeiros, zonas onde hai menos usuarios, pero ás veces máis fieis e de máis idade e con máis necesidade de transporte por falta de servizos.