El Gobierno ve a Norvento un referente de la "independencia energética" gallega

El delegado en Galicia, junto a otras autoridades socialistas, analiza los proyecto de la empesa en su sede ► La firma lucense aspira a conseguir fondos europeos para un plan de alto impacto tecnológico, industrial y laboral
Pablo y Marta Fernández Castro guiario a las autoridades. SEBAS SENANDE
photo_camera Pablo y Marta Fernández Castro guiario a las autoridades. SEBAS SENANDE

"En Galicia estamos afeitos a que cando se desenvolven proxectos enerxéticos transfírense e véndense a fondos de investimento e iso é perder capacidade en Galicia. Norvento é un exemplo de xustamente o contrario. Esa é a independencia que nós si compartimos, a independencia enerxética e industrial. Galicia é un territorio enerxético e temos que aproveitalo para captar industrias. Unha independencia que xera postos de traballo de calidade con salarios de calidade e que nos permite reter talento". Quien habla es José Ramón Gómez Besteiro, candidato del PSdeG a la presidencia de la Xunta y muy probablemente el gallego con interlocución más directa con el Gobierno de España.

Besteiro fue uno de los participantes en la visita que ayer el delegado del Gobierno en Galicia, Pedro Blanco, encabezó a las instalaciones de Norvento en As Gándaras, en la que también participaron la alcaldesa, Lara Méndez, y la subdelegada en Lugo, Isabel Rodríguez.

Pablo y Marta Fernández Castro, presidente y vicepresidenta de la compañía, guiaron esta visita y analizaron con los representantes institucionales socialistas los proyectos industriales que la empresa está afrontando. Estos son, según detalló Pablo Fernández, "o proxecto Zeppelin, que xa ten fondos Next Generation e no que levamos traballando un ano. Consiste en desenvolver solucións alternativas á electrólise para conseguir hidróxeno verde"; y el muy ambicioso proyecto Nefo (Norvento Enerxía Fábrica Cero). "Imos presentalo ao próximo Perte de descarbonización. Aínda non ten fondos asignados. É un proxecto singular con gran proxección industrial e tecnolóxica. Vai crear emprego de calidade e permitir fabricar equipos como aeroxeradores ou sistemas de almacenamento de enerxía para a descarbonización da industria".

undefined
Visita a las instalaciones de Norvento. SEBAS SENANDE

Esta iniciativa supondrá la creación de una fábrica en terrenos cercanos a la actual sede de As Gándaras y contempla la inversión de 50 millones y la creación de unos mil puestos de trabajos, entre directos, indirectos e inducidos. "Estas instalacións serán modélicas desde o punto de vista arquitectónico e enerxético, porque van consumir a propia enerxía que se xere nas instalacións. Confiamos en ser elixidos neses plans de descarbonización", aseguró el presidente de la empresa energética lucense, que destacó a esta como "unha das poucas do sector das enerxías renovables que actuamos en toda a cadea de valor. Non só xeramos enerxía, senón que desenvolvemos e fabricamos sistemas para a xeneración e almacenamento. Son sistemas dun nivel tecnolóxico moi importante. Ese modelo de negocio permítenos, cos beneficios que obtemos da xeración, desenvolver eses sistemas de alto nivel tecnolóxico e crear actividade industrial en Galicia, que á súa vez xera investimento e empregos de calidade".

"E tamén logramos así", añadió Fernández Castro, "cumprir un pouco o noso soño: contribuír non so á independencia enerxética senón tamén á independencia tecnolóxica".

Mano abierta del Gobierno

Para ello, dejó claro el delegado del Gobierno, Pedro Blanco, Norvento tiene "a man tendida" del Ejecutivo central, ya que considera la firma lucense como "exemplo de empresa punteira en la transición ecolóxica" por la que se apuesta desde la UE. Blanco recordó que ya hay 4.000 empresas lucenses beneficiándose de Fondos Next Generation que están movilizando 10 millones de euros, y está convencido de que el proyecto de Norvento tendrá un espacio en el próximo Perte de descarbonización que está por aprobar. "Norvento crea emprego de calidade e talento para os nosos xóvenes", dijo el delegado.

                      Pablo y Marta Fernández guiaron a las autoridades en una completa visita a las instalaciones de Norvento en el polígono de As Gándaras.

El también diputado en el Congreso por Lugo José Ramón Gómez Besteiro coincidió con su correligionario: "É unha referencia do que se quere facer en España e en Europa. E do que queremos en Galicia cando falamos de reindustrializar, de transición cara o mundo verde, cando falamos de cohesión territorial".

El Concello ya tramita las licencias como prioritarias

Norvento, pendiente de la inclusión de su proyecto Nefo en los fondos europeos, tiene muy avanzados los planes. Pablo Fernández informó ayer de que ya han presentado la solicitud de las licencias para la construcción de la nueva planta en As Gándaras, y confió en que todo podría estar en funcionamiento "en unos dos años". Para ello, confirmó la alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, el Concello ya está estudiando dichas licencias, presentadas la semana pasada: "Estamos avanzando. Tivemos unha reunión a semana pasada e todos os proxectos que son de interese xeral, como este; temos a man tendida. A concelleira de Urbanismo xa está a mirar para que os tempos sexan os menores posibles".

HIDRÓGENO EN LA RED. Uno de los pilares del proyecto, explicó Fernández, es utilizar los excedentes de energías renovables de los dos edificios de Norvento para generar hidrógeno verde e inyectarlo a la red de gas de Lugo, "un proyecto pionero en España" y que ayer recibió el impulso de la Xunta con la publicación de la autorización en el DOG.