Ana Pontón exige que se ponga fin a la discriminación ferroviaria que sufre Lugo

La líder del BNG, que visitó este jueves la capital lucense, acusó a Feijóo de "buscar culpables en vez de solucións" en la crisis de Alcoa y Vestas
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photo_camera Ana Pontón, en una de las pescaderías del mercado municipal de Lugo. SEBAS SENANDE

Durante su visita a la capital lucense la portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, afirmó que se debería considerar como “unha cuestión de país” situar a Lugo en el mapa ferroviario del siglo XXI para acabar así "cunha discriminación" que, a su juicio, tiene como consecuencia que pierda oportunidades de desarrollo socioeconómico.

“Lugo leva décadas discriminada, cunha autovía inconclusa, sen conexión directa por tren con Santiago e cunha liña decimonónica coa Coruña, hai que situar Lugo no mapa do tren e debe ser unha cuestión de país, posto que hoxe perde oportunidades económicas e de desenvolvemento pola falta de infraestruturas”, afirmó la líder nacionalista.

Ana Pontón urge que se modernice la línea con A Coruña y se habilite la de Santiago para "corrixir a anomalía" de que es la única capital de provincia sin conexión directa con la capital de Galicia. Esa carencia, a su juicio, se resolvería con una obra de 27 kilómetros de vía entre Curtis y Ordes.

La portavoz nacional del BNG dio la bienvenida a la llegada de la alta velocidad a Galicia, aunque sea "con trinta anos de retraso e, de momento só até a Ourense". También le puso el pero de que "o futuro pasa por un tren interior do século XXI que conecte vilas e cidades, capaz de vertebrar o territorio e de xerar oportunidades no económico e no social”. 

Ana Pontón demanda que se apueste por las conexiones ferroviarias interiores entre las ciudades y villas gallegas  

Pontón visitó en Lugo con el grupo municipal del BNG, encabezado por el teniente de alcalde, Rubén Arroxo, la plaza de abastos y el mercado de Quiroga Ballesteros.

“Os mercados municipais son clave, de tal xeito que se recupera un espazo pero tamén se pon en marcha un proxecto de impulso á economía local, dándolle unha vía de comercialización”, indicó la líder del BNG.

También aludió a la crisis industrial que sufre la provincia, con Alcoa y Vestas. Pontón acusó al presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, de "buscar culpables en lugar de solucións" y de "non ser capaz de salvar nin unha soa empresa en crise, cando debería estar liderando a intervención pública para salvar a factoría de San Cibrao". 

Criticó tanto a Núñez Feijóo como a la ministra de Industria, Reyes Maroto,  porque “coinciden en vendernos motos mentres votan en contra de que os orzamentos do Estado teñan recursos para poder levar a cabo a intervención pública de ALCOA, enganando á cidadanía.

"Se a fábrica en lugar de estar en San Cibrao estivese en Madrid, o problema estaría solucionado, porque Ayuso, aínda que non é santo da miña devoción, non permitiría que lle tomasen o pelo como está pasando con Feijóo”, dijo.

La líder del BNG considera que si la planta de aluminio de Alcoa estuviese en Madrid, Díaz Ayuso no consentiría su cierre 

Sobre Vestas exigió al jefe del Ejecutivo autonómico que se vincule la concesión de nuevos parques eólicos a que una parte de los componentes se fabrique en Galicia para acabar así "co disparate de que empresas do sector pechen en pleno boom eólico depredador".

Por otra parte, a raíz de que la ministra de Transportes, Raquel Sánchez, haya cuestionado la posibilidad de transferir a Galicia la gestión de la autopista AP-9, Pontón reclamó al Gobierno central que "cumpra o acordo de investidura co BNG" y a la Xunta que "non torpedee a transferencia dunha infraestrutura básica”.

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