Jueves. 20.09.2018 |
El tiempo
Jueves. 20.09.2018
El tiempo

Un foro económico augura una salida más lenta de la crisis en Galicia

Asistentes a la mesa de debate que puso el punto final al ciclo ‘Galicia en clave económica’, en el Pazo de San Marcos. XESÚS PONTE
Asistentes a la mesa de debate que puso el punto final al ciclo ‘Galicia en clave económica’, en el Pazo de San Marcos. XESÚS PONTE

Los tres profesores de Economía Aplicada que participaron ayer en la clausura del ciclo de debates ‘Galicia en clave económica’ coincidieron en afirmar que esta comunidad autónoma saldrá más lentamente de la crisis que el resto de España.

En esa última mesa de debate intervinieron el director del Foro Económico de Galicia, Santiago Lago Peñas; el director del Instituto Universitario de Estudos e Desenvolvemento de Galicia (Idega), Xaquín Fernández Leiceaga, y el que fuera el primer presidente socialista de la Xunta, Fernando González Laxe.

Este último, que compagina la docencia como catedrático en la Universidade da Coruña con la dirección del Instituto de Estudios Marítimos, considera que Galicia es "máis vulnerable" y "cada vez amosa unha menor capacidade de resistencia en épocas de crise". Aprecia además cuando se comienza la recuperación "unha diverxencia na magnitude de crecemento e progreso social" de esta comunidad autónoma con respecto a España.

González Laxe, que aseguró que "temos futuro a través de grandes reformas", aunque no ve que las autoridades tengan claro cuáles deben acometer, propuso que se cambie el modelo productivo; dotar de más músculo a las empresas; que se adopte un plan de relanzamiento industrial y que se apliquen más políticas de conciliación familiar que combatan el problema demográfico, que es "o máis importante" que tiene a su juicio Galicia.

Coincide el catedrático de la Universidade de Vigo Santiago Lago en que el demográfico es un problema "moi serio" que "nos fai vulnerables nun escenario de tensión interterritorial en España" porque Galicia precisa más fondos para sanidad o servicios sociales.

El director del Foro Económico de Galicia, por otra parte, considera que el Ejecutivo autonómico está siendo "virtuoso no control do déficit a custa de máis desemprego, menos actividade económica e menos recadación fiscal".

Quita de la deuda

Santiago Lago lanzó un aviso para navegantes: "ao final podemos acabar sendo os parvos da película, porque nós cumprimos e outras comunidades que non o fan van acabar premiadas cunha quita da débeda".

El profesor de la USC y exparlamentario socialista Fernández Leiceaga augura que "levamos sete anos de vacas flacas, pero é posible que aínda teñamos algúns anos máis". Pese a ese sombrío panorama, ve aspectos positivos. Así cree que "o potente sector exportador é o único elemento que nos permite ter esperanza dunha solución a curto prazo".

Leiceaga considera que es preciso abaratar la energía, una administración más eficiente, adaptarse a las demandas del mercado laboral y potenciar la internacionalización en los países emergentes.

El presidente de la Diputación de Lugo, José Ramón Gómez Besteiro, que intervino como anfitrión en este ciclo organizado por la corporación provincial, Economía Digital y el Grupo El Progreso, destacó que tras siete años de crisis hay 148.000 gallegos más desempleados y 30.000 hogares en los que no entran ingresos.

Santiago Lago Peñas Foro Económico de Galicia

"A Xunta é virtuosa no control do déficit a costa de máis paro, menos actividade económica e menos recadación fiscal"

"Ao final podemos ser os parvos da película, nós cumprimos e os que non poden ser premiados cunha quita da débeda"

Xaquín Fernández Leiceaga Director del Idega

"Levamos sete anos de vacas fracas, pero é posible que aínda teñamos que agardar algúns anos máis"

"O potente sector exportador é o único elemento que nos permite ter esperanza dunha solución a curto prazo"

Fernando González Laxe Catedrático de la UdC

"Galicia é máis vulnerable e cada vez amosa unha menor capacidade de resistencia en épocas de crise"

Un foro económico augura una salida más lenta de la crisis en Galicia
Comentarios