El histórico dirigente nacionalista y portavoz de Anova, Xosé Manuel Beiras, se ha preguntado por qué la coordinadora nacional de Esquerda Unida, Yolanda Díaz, "quere" sacarlo "do medio". De hecho, considera que esta "imita a Paco Rodríguez" después de que rechazara a Beiras como candidato de En Marea a las elecciones autonómicas al entender que no es la mejor opción y que sería más conveniente un candidato que "non fose de parte".
"Parece ser que agora imita a Paco Rodríguez, porque eso xa o dixo Paco Rodríguez hai 15 anos", ha subrayado el portavoz de Anova —uno de los partidos, junto con EU y Podemos que conforman En Marea— en alusión al histórico dirigente del BNG y exsecretario xeral de la Unión do Povo Galego (UPG).
En una entrevista en Cadena Ser, ha llamado la atención sobre el hecho de que Díaz, una "persoa de partido", abogue por un candidato "independente". "Unha persona que sexa una estrela rutilante despois non ten obrigación de militancia", agregou.
"Se quere sacarme do medio que explique por que e, evidentemente, quen ten que decidir iso non é ela, son os cidadáns", ha remarcado el veterano político nacionalista, para luego solicitarle que le explique su postura a la gente que lo "aborda todos os días pola rúa" y lle pide que no se "vaia".
"Pero iso é o de menos", ha admitido, justo antes de asegurar que este tipo de cosas le dan "asco". "Eu, que estou moi mitificado, sempre fun un líder antilíder. Nunca quixen ser secretario xeral de ningunha organización ni ter poder, simplemente autoridade moral", ha agregado.
ÉTICA, "POR ENRIBA" DE LA POLITICA. A este respecto, ha recordado un discurso que pronunció en 2011, hace cinco años, cuando cumplió 75 años: "Dixen que ten que estar a ética como guía e por diante e por enriba da política. Eu sempre practico iso e equivócome en moitas cousas, como cualquera, pero nunca ninguén puido pillarme a min en ningún fraude aos principios deontolóxcios dunha ética de esquerdas, republicana e socialista".
A continuación, ha instado, en clara alusión a Díaz, a que "cada un se contemple no espello" para ver si "está facendo iso mismo" —poner la ética por delante de la política— o si "está falseando as cousas". "E eu non son tan importante", ha ironizado.
Es más, el portavoz de Anova ha hecho hincapié en que es él mismo quien está diciendo que es "inverosímil" que se vaya a presentar como candidato de En Marea a la Presidencia de la Xunta.
Acto seguido, ha recordado que Yolanda Díaz abandonó el grupo parlamentario de Age para ir al Congreso de los diputados como diputada de En Marea. "No sei se iso é unha maneira moi leal cos electores de Age para completar a lexislatura", ha insinuado el veterano político nacionalista.
"NON DEIXO NA ESTACADA A XENTE". En este sentido, ha contrapuesto la actuación de la coordinadora nacional de EU con la suya: "Eu teríame marchado hai tempo do Parlamento, pero non me fun porque non deixo na estacada a xente que votou aínda que a miña presenza sexa ineficaz para defendelos".
En lo que respecta a En Marea, Beiras considera que "algúns continxentes de EU y Podemos non están favorecendo a posta en práctica dos postulados de En Marea". Por ello, ha defendido que "hai que respectar o proxecto fundacional de En Marea, ampliado, democratizado, coas Mareas en Común e todo o que se quiera", pero siendo "leales cos cidadáns" que votaron el pasado mes de diciembre.
"Non se pode cambiar e dar a volta ao forro nin renunciar, conculcar ou violar os documentos firmados polos actores de entón", ha subrayado.
En todo caso, el veterano político nacionalista confía en que el próximo fin de semana prime el sentido común en la asamblea en la que se decidirá el futuro de En Marea. "Confío en que o cerebro colectivo prevaleza sobre os cerebros individuais que non dan entendido as cousas porque, ao mellor, están a otro asunto", ha opinado.
DEFIENDE "RELACIÓNS CORDIAIS". Y es que Beiras teme que los cuadros de las fuerzas no nacionalistas que conforman En Marea puedan dar marcha atrás en lo que respecta a los acuerdos fundacionales. "Levo toda a puñetera vida traballando e facendo pedagoxía para que se entenda a necesidade da confluencia, para establecer relacións cordiais e de fraternidade entre todas as esquerdas", ha apostillado.
Por ello, ha solicitado "reciprocidade" y ha admitido que "todos os procesos de articulación de sectores con tradicións e historias diferentes son moi complicados": "Se se xoga a intereses persoais, está xogando a vella casta e hai persoas que xulgan iso, pero non lles poño nomes porque eu non acuso a persoas".
De igual modo, ha dicho que quienes están en contra del partido instrumental "terán que explicar por que", ya que, a su juicio, "non ten lóxica" —Yolanda Díaz también disiente con Beiras en lo que respecta a la creación de un partido instrumental bajo el argumento de que "as fórmulas xurídicas non serven" y de que "é unha cuestión política"—.
Xosé Manuel Beiras sobre Yolanda Díaz: "Se quere sacarme do medio, que explique por que"
El portavoz de Anova reconoce que En Marea atraviesa una situación "delicada" y cuestiona que haya gente en el entorno de la coalición que se comporte como "a vella casta" anteponiendo sus intereses personales
