Caballero exige explicaciones a Feijóo por los cambios en el proyecto de ley del área metropolitana

El alcalde de Vigo, el socialista Abel Caballero, instó hoy al presidente de la Xunta a explicar el cambio introducido en el proyecto de la ley del área metropolitana de Vigo que posibilita que asuma la presidencia un concejal, sin necesidad de ser regidor. Caballero defendió que este tipo de entes son "gobernos de alcaldes" y censuró que, contra este "consenso", Alberto Núñez Feijóo decidió tras las elecciones municipales del 22 de mayo "cambiar e que sexa un goberno de concelleiros, que poden ser da oposición". Con esa base, acusó al titular del Ejecutivo autonómico de "engañar" a la ciudad de Vigo.

"Preséntase ás eleccións municipais cun proxecto e aos dous días cámbiao. ¿Que sucedeu nestas eleccións municipais para facer este cambio?", apuntó el socialista en una entrevista a Radio Nacional de España. Así las cosas, a dos días de que se inicie en el Parlamento gallego el debate de un proyecto de ley que "non se parece nada" al que salió del Consello da Xunta, el regidor subrayó que Feijóo "lle debe unha explicación á cidade unha vez máis" y que ésta és "seguramente a primeira vez na historia que un Goberno se emenda a si mesmo".

Caballero, que defendió que la presidencia de la área suele recaer en el alcalde de la principal ciudad que la integra, rehusó avanzar si Vigo podría decidir quedarse fuera en caso de que se mantenga la nueva fórmula de gobierno. Según dijo, él ya habló y puso sobre la mesa un anteproyecto de ley muy similar al de Barcelona. "Agora é Feijóo quen ten que falar", añadió.

Más allá de la nueva entidad, el alcalde también recriminó al popular que la Xunta "se está volcando co norte" de la comunidad, si bien apuntó que "non é novo" y que se debe a "un modelo antigo en Galicia" que "non é imputable ao PP". A partir de aí, reivindicó que se tiene cambiar la estructura que pivota en torno a A Coruña y Santiago, porque "non vai haber modernidade en Galicia ata que Vigo ocupe o seu sitio".

EL "INMENSO ERRO" DE LA FUSIÓN

Caballero presentó la fusión de la que nació Novacaixagalicia (NCG) como "unha mostra palmaria" de esa forma de operar que se debe modificar. "Desde a Xunta apoiábase a dominación de Caixa Galicia sobre Caixanova nunha fusión que non se debía ter feito nunca, e menos mal que lle conseguimos dar a volta e foi Caixanova a que hexemonizou a fusión, pero foi nefasta para este territorio", aseguró.

El alcalde insistió, en esa línea, en que la unión de las dos cajas gallegas fue "un inmenso erro", abocada "á situación na que se atopa agora", con la constitución de un banco. También en este punto instó a Feijóo a "asumir a súa responsabilidade por esa gravísima decisión", que --dijo-- "fixo que Caixanova, que era unha caixa sólida, rendible e eficiente, acabase nesta situación ao ter que absorber a Caixa Galicia, que estaba nunha situación moi difícil". "Feijóo fundiu definitivamente as caixas de Galicia, que están sendo reflotadas polo Banco de España e investidores privados", censuró el socialista, quien, en todo caso, subrayó que en la situación actual su posición como alcalde es de "apoio total" al proyecto de NCG.

En cuanto al nombramiento de José María Castellano como presidente ejecutivo de NCG Banco, aseguró que "hai situacións nas que a política non fala". "Eu opino sobre a posición de viguesismo e centrada en Vigo de NCG, sobre o feito de que os seus reitores proveñan de Caixanova", dijo, para añadir que "se alguén chega cunha importantísima cantidade de recursos e polo tanto compra a súa posición, e entra capitalizando, non o debemos falar na política".

Comentarios