Beiras acusa al Rey de dar un "minigolpe palacego" al proponer a Rajoy para la investidura

El portavoz de Anova, que evitó decir si será candidato a la Xunta, aseguró que Pablo Iglesias hizo una "operación maxistral"
Encuentro entre Xosé Manuel Beiras y Pablo Iglesias
photo_camera Encuentro entre Xosé Manuel Beiras y Pablo Iglesias

El portavoz nacional de Anova, Xosé Manuel Beiras, se ha referido este viernes en rueda de prensa a "un mini golpe palacego" en la propuesta que el rey Felipe VI hizo a Mariano Rajoy para presentarse a la investidura como jefe del Ejecutivo.

El líder de Anova, formación que junto a Podemos y Esquerda Unida integra la coalición electoral En Marea, alabó además lo que calificó de "operación maxistral" del líder de Podemos, Pablo Iglesias, favorable a apoyar la investidura del candidato socialista Pedro Sánchez y formar un gobierno de coalición.

Beiras dijo que cuando el Rey recibió a Mariano Rajoy ya conocía la disposición de Pedro Sánchez para ser candidato en el caso de que el candidato del PP declinase la oferta del monarca de presentarse a la investidura, y añadió que también era conocedor del apoyo de Pablo Iglesias para formar un gobierno de coalición en el que Podemos tuviera la vicepresidencia del Gobierno. "Iso sabíao o Rei, e este rei, Borbón, en vez de facer o que di a Constitución fai como que non se entera e propón a Mariano Rajoy", dijo Beiras.

Según Beiras, Iglesias "dá o paso de facer levantar todas as cartas tapadas dicindo claramente que eles estaban dispostos a un acordo co PSOE". El veterano político gallego indicó que esta posibilidad de lograr un acuerdo para formar gobierno no salió adelante "para dar tempo a que toda a conxura e o cristo dentro do PSOE, provocado polo levantamento de cartas tapadas feito por Podemos, paralice todo e se cree a gran maraña para ver se ao final pode seguir todo como estaba". 

"Onde estamos, que pasa. ¿Hai que manter un réxime putrefacto custe o que custe, incluso de forma fraudulenta?", se preguntó tras criticar que "PP e Ciudadanos non teñen maioría no Congreso e resulta que teñen maioría na mesa para impedir que os grupos emerxentes poidamos ter grupos formalmente recoñecidos como tales con arranxo ao que é a legalidade".

¿CANDIDATO? A la pregunta de si se podría postular como candidato en las próximas elecciones autonómicas en Galicia, el líder de Anova respondió: "Eu estou chamado a ser petardista, no sentido figurado". "Vaime pasar como a Garibaldi, e non o tomedes como soberbia, é simplemente unha reflexión histórica", puntualizó.

"Dáme noxo o que está ocorrendo. Xa sabemos o que pasa na historia: ou hai un rebentón ou hai un recruecemento do totalitarismo de facto para esmagalo todo", dijo Beiras.

"Non me gustaría chegar aos últimos días da miña vida revivindo situacións análogas ás que tiven que padecer durante os primeros corenta anos da miña vida. Estamos no fascismo metamorfoseado, aínda que as formas son distintas porque estamos noutro momento da historia e a historia non se repite", concluyó.

Comentarios