Actores en la edad de oro

‘'Tempo e raíces'’ es el nombre del corto producido y dirigido por una decena de alumnos de la Uned Sénior de Guitiriz. Este martes a las 17.00 horas harán el estreno en la Casa Habanera del municipio, en una gala presentada por la actriz lucense Carmen Conde
Alumnos de cine de la Uned Sénior de Guitiriz, con sus profesores
photo_camera Alumnos de cine de la Uned Sénior de Guitiriz, con sus profesores

‘Nunca es tarde si la dicha es buena’, esta acertada frase del refranero popular refleja que el paso del tiempo no debe ser obstáculo para realizar aquello que se desea. Justamente esto es lo que debieron de pensar una decena de vecinos de Guitiriz que se apuntaron a las clases de cine de la Uned Sénior y en tan solo cuatro meses se han convertido en todos unos expertos del séptimo arte. Ahora esperan con ansia el estreno de su primer corto. "Trátase dunha iniciativa pioneira na Uned Sénior de Guitiriz", explica Breixo Llano, uno de los profesores.

"A idea xurdiu o pasado ano cando Xabier Piñeiro -o outro mestre- e eu, que somos membros da productora Boa Maneira Creacións Audiovisuais, lle propuxemos ao Concello de Guitiriz a idea de realizar cursos de iniciación cinematográfica na Uned Sénior e aceptaron", comenta Llano. Así, en el programa de materias de este año se incluyó esta asignatura, a la que se apuntaron una decena de alumnos de más de 50 años. "Nunca tivemos a experiencia de dar clases a esta franxa de idade e a verdade é que estamos encantados. É unha experiencia moi reconfortante, pois son persoas moi curiosas ás que lles apaixona o cine e están desexando aprender cousas", apunta.

El cortometraje, de doce minutos de duración, fue ideado, producido y rodado por los propios alumnos en distintas zonas de Guitiriz

El curso comenzó en octubre y los alumnos acudieron con gran ilusión a estas aulas todos los martes en horario de 16.30 a 18.30 horas. "Pasámolo en grande e aprendemos un montón de cousas", explica Mecedes Otero, una de las alumnas jubiladas. "As primeiras semanas démoslles unhas clases teóricas moi amenas sobre o proceso de produción e as cousas máis técnicas", comenta Llano.

"Aprenderon todas as fases de creación, dende a elaboración dun guión ata a gravación das escenas e a montaxe", indica el profesor. "Pese a que foi puco tempo ensináronnos moitas cousas. Eu nunca collera unha cámara e agora xa aprendín a manexala e incluso sei os tipos de planos que existen", explica Otero. 

Tras cuatro meses, el esfuerzo y dedicación de estos alumnos dio sus frutos y presentaron como proyecto de fin de curso ‘Tempo e raíces’, un cortometraje de nada menos que doce minutos de duración. "Cada un escollemos un papel e entre todos conseguimos crear este fermoso produto", comenta Rufina Gómez, que participó como técnica de sonido y actriz extra.

"O traballo é completamente deles. Nós démoslles as pautas e eles elaboraron todo", precisa Llano, quien elogia el resultado final. "Quedou un produto moi bo e con bastante calidade. Teño visto traballos feitos en escolas de cine que eran moito peores". 

El corto "conta a historia dunha rapaza de Guitiriz que tivo que emigrar e ao cabo dos anos volve para a súa vila natal. Só trae unha mochila e unha foto dos seus vellos amigos cos que agarda reencontrarse", resume Llano. 

PRESENTACIÓN. Este martes, la Casa Habanera de Guitiriz acoge a las 17.00 horas la presentación de ‘Tempo e raíces’ en una gala muy especial que contará con la presencia de la actriz lucense Carmen Conde.

"Estamos desexando que chegue o día para ver o resultado da montaxe", comentan los alumnos. Y la aventura no terminará aquí, pues tal y como afirma Breixo Llano, "isto só é o inicio, a segunda parte farémola no próximo cuatrimestre".

Comentarios