Sanidade impone una multa de 600 euros a Rábade por turbidez del agua

El dictamen aprecia una infracción leve tras las denuncias vecinales de julio de 2019 ► La sanción fue para el Concello, que ordenó pagarla a Aqualia por no avisarle del problema
Imagen de archivo de agua turbia. AEP
photo_camera Imagen de archivo de agua turbia. AEP

La jefatura territorial de la Consellería de Sanidade sancionó con 601 euros al Concello de Rábade por una infracción leve en materia sanitaria por la turbidez del agua de la traída los días 13 y 14 de julio de 2019.

El departamento autonómico ejecuta así una sentencia del juzgado de lo contencioso administrativo de Lugo, que le obligó a abrir un expediente tras la denuncia interpuesta por unos vecinos.

Sanidade multó al Concello como titular de la red de abastecimiento y por no controlar que la empresa concesionaria, Aqualia, como gestora, "cumprise coa normativa de aguas de consumo".

Los denunciantes acudieron a los tribunales "ante a pasividade do Concello, da empresa Aqualia e da propia autoridade sanitaria. Levabamos tempo denunciando a pésima calidade da auga da traída naquela época e estabamos fartos de que as institucións con competencias incumprisen a súa obriga de garantir e controlar a salubridade dun servizo tan básico".

Al portavoz de los afectados, Jesús Mouriz, le sorprende que se sancione al Concello "por omisión" y no se aprecie la responsabilidad de Aqualia, como gestor, "por acción".

"Se o Concello é responsable dunha infracción que esixe que se produza uha alteración ou risco sanitario, non pode quedar exento de responsabilidade quen xera esa alteración", indica.

Para Mouriz es "difiícilmente asumible que, de acordo co Dereito e a lóxica, que Sanidade afirme que Aqualia non é responsable de xestionar o abastecemento de forma directa, pero o título de xestor indirecto tamén a converte en responsable".

CONCELLO. El alcalde de Rábade, Francisco Fernández Montes, precisó que la multa fue abonada y se le imputó a Aqualia "por non notificar ao Concello da existencia dun problema no abastecemento".

El regidor recalcó que inicialmente se pedían sanciones de 33.000 euros para el Concello e idéntica cantidad para Aqualia "pero todo quedou nunha sanción mínima".

Fernández Montes precisó que la denuncia se promovió "por razóns políticas" y precisó que las mejoras hechas en la red de abastecimiento, con nuevos sistemas de control de calidad que empezaron a funcionar en diciembre, "reducen moito os riscos de ter un problema de turbidez".

Comentarios