Vecinos, sanitarios y políticos piden reforzar el centro de salud de Viveiro

Personal sanitario, representantes municipales y vecinos, ante el centro de salud de Viveiro. JOSÉ Mª ÁLVEZ

La alcaldesa dijo que hubo esperas de diez días por una consulta al no cubrirse todas las bajas

Vecinos de Viveiro, personal del centro de salud y políticos apoyaron este martes por la mañana la convocatoria de Por unha Atención Primaria Digna para instar a la Xunta a reforzar el cuadro de profesionales y que no vuelvan a producirse situaciones como las que dicen que suceden, de que los usuarios "agardan ata dez días por unha consulta e os médicos atenden a máis de 55 persoas nunha soa mañá". A la concentración, animada por un gaiteiro, también se sumaron sindicatos.

La alcaldesa de Viveiro, -a la que acompañaron ediles de su equipo- María Loureiro, pidió "solucións xa" porque asegura que la Xunta "négase a reforzar o número de profesionais para urxencias ou especialidades como a de Pediatría, e nin tan sequera cobre as baixas". Agrega que esto perjudica a los 15.500 vecinos de Viveiro y casi 3.000 de O Vicedo y Ourol "cuxo Punto de Atención Continuada é o viveirés".

Loureiro apuntó que recientemente faltaron tres médicos en el turno de mañana y eso supuso esperas "de ata dez días por unha consulta" o que los demás facultativos tuviesen que atender a más de medio centenar de personas en una mañana "e tiñan a dous pacientes á mesma hora con citas pechadas polo Sergas". Agrega que por las tardes solo hay tres médicos y pide otro más, "pois cando hai urxencias a domicilio é imposible asumir o volume de traballo e polo tanto ofrecer unha atención sanitaria digna".

Sobre el servicio de pediatría María Loureiro dijo que "pasou de contar con dous profesionais a só un" y que atiende a 2.000 niños. "Isto supón unha longa espera para unha consulta ordinaria e con ela as familias teñen agardado ata cinco horas na sala de espera para poder ser atendidas".

En la concentración también había representantes de CIG y BNG. Estos reclamaron incrementar el número de profesionales para "acabar coa masificación dos cupos", que se cubran las bajas desde el primer día o un plan de mejora del PAC, entre otras.