Miércoles. 14.11.2018 |
El tiempo
Miércoles. 14.11.2018
El tiempo

El Sergas destaca la flexibilidad de la Lei de Saúde para acercar servicios

El nuevo edificio del Hospital da Costa, que completará el actual. JOSÉ Mª ÁLVEZ
El nuevo edificio del Hospital da Costa, que completará el actual. JOSÉ Mª ÁLVEZ

El gerente de la Eoxi, Ramón Ares, subraya que el futuro del hospital «está garantizado

A MARIÑA. El gerente de la Estrutura Organizativa de Xestión Integrada (Eoxi) de Lugo, Cervo e Monforte, Ramón Ares, destacó la flexibilidad que ofrece la nueva Lei de Saúde, que el próximo martes se debate en el Parlamento gallego, para acercar los servicios a los pacientes. «A nova normativa vai permitir que se podan prestar máis servizos asistenciais na Mariña, xa que serán os profesionais os que se despracen ao Hospital da Costa se é preciso como xa se está facendo nestes momentos co servizo de Oncoloxía», subraya.

Ares también puso sobre la mesa que la nueva ley no supondrá ningún cambio con respecto al funcionamiento actual del centro. «O hospital vai ter o mesmo funcionamento que ten agora, coa mesma autonomía de xestión e a mesma capacidade de resolución», asegura, «xa que coa nova lei o que se pretende é darlle carácter normativo á lei que se fixo fai catro anos». En este sentido, recuerda que la ordenación territorial sanitaria establece una distribución en áreas y en distritos y que en la sanidad lucense habrá tres distritos: Lugo, A Mariña y Monforte, que serán la referencia de la atención primaria, hospitalaria y sociosanitaria. «Para algunhas cousas concretas que por ser moi específicas ou por calquera outro motivo non se podan facer nos hospitais comarcais de Burela ou de Monforte o centro de referencia será o Hula na maioría dos casos e senón A Coruña ou Santiago», dice.

El gerente sanitario explica que con la nueva normativa el hospital seguirá teniendo la misma cartera de servicios que hasta ahora y que la atención al paciente tampoco va a cambiar. Ares precisa que las derivaciones de pacientes a otros centros será también la misma «ou incluso menos» y solo se harán «en casos concretos» como pueden ser ciertas cirugías o «determinadas probas específicas». En este sentido, destaca que «nunca se derivaron menos pacientes a centros privados como agora mesmo», ya que uno de los objetivos principales del Sergas «é achegar a asistencia sanitaria aso pacientes, polo que todo o que se poda facer na Mariña con calidade e seguridade para os doentes vaise facer sen ningunha dúbida».

GARANTÍA.Y es que destaca que la apuesta por el Hospital da Costa es clara y una muestra de ello es la ampliación que se está llevando a cabo y cuyas obras está previsto que estén finalizadas el próximo verano. «O novo edificio que se está rematando permitirá dotar ao hospital de máis camas e máis consultas, así como hospitais de día e gabinetes de exploración, é dicir, vaise reforzar a atención ambulatoria no centro, algo no que era deficitario», sostiene. Para este nuevo edificio acaba de sacarse a licitación la compra del mobiliario con una inversión de más de 217.000 euros y una vez que esté todo terminado se empezará a trabajar en el inmueble actual para mejorarlo también.

"A ampliación do centro vai permitir suplir as deficiencias que existen agora mesmo en atención ambulatoria"

«Ten que quedar claro que o hospital ten o futuro absolutamente asegurado», subraya, «é un gran hospital con moi bos profesionais e que vai conservar todo o seu capital humano».

"Si se precisa máis persoal vaise contatar e non se perderán prazas de ningunha especialidade"

Precisamente con respecto al personal, Ares afirma que siempre que sea necesario se aumentará la plantilla del centro. «É lóxico que si abrimos máis consultas, se hai máis dispositivos de diagnóstico ou máis medios para radioloxía e si se precisa persoal se amplíe tamén», asegura y añade que «non se vai perder ningunha praza de ningunha especialidade neste centro». En este sentido, también precisa que las nuevas instalaciones también permitirán organizar el trabajo de una manera más cómoda para los profesionales.

En definitiva, que los nuevos espacios, tanto el nuevo edificio como el actual una vez que sea remodelado, convertirán las instalaciones en un centro «máis funcional e cunha maior capacidade de resolución e maior comodidade para pacientes e profesionais».

"Todo o que se poida facer na Mariña con calidade e seguridade para os pacientes vaise facer sen ningunha dúbida"

Uno de los problemas que Ares reconoce que tienen que afrontar desde el Sergas y que se ve acentuado en el caso de los hospitales comarcales es la falta de personal en algunas especialidades, como pediatría, porque no hay profesionales: «Estamos intentando conseguir cubrir todas as especialidades, sobre todo pediatría, porque nos din que se forman o número necesario de profesionais pero hai un problema de distribución porque hai zonas máis atractivas para exercer, como poden ser as grandes cidades, e costa conseguilos para outros puntos. A consellería está intentando incrementar o número de pediatras que se forman cada ano en sete ou oito, pero non é algo inmediato porque ten que pasar unha tramitación».

DEFENSA. Con respecto a la concentraciones reivindicativas solicitando que se mantenga el área sanitaria única en A Mariña y que se suceden desde haces meses e incluso se llevaron a cabo dos concentraciones en Burela, Ares explica que «a situación sanitaria levouse ao plano político e ao mellor nós non soubemos explicar claramente que a xestión non vai cambiar en nada con respecto á que hai agora mesmo e que a atención ao paciente tampouco».

Ares también defiende la transparencia en las listas de espera, que, dice, siguen parámetros objetivos.

El Sergas destaca la flexibilidad de la Lei de Saúde para acercar...
Comentarios