¿Qué fue de... Azucena González?

Fue la gerente de A Mariña Oriental y ahora compagina un empleo en el Inem con su academia FórmaT

Azucena González. EP
photo_camera Azucena González. EP

Parecía que iba para alcaldesa de Ribadeo, pero su carrera política se truncó. Fue responsable de Xóvenes Agricultores, impulsora de un modo de promoción turística de la comarca, gerente de A Mariña Oriental, presidenta de la asociación de Mulleres Rurais ribadense y gerente del Leader.

Hubo un momento en el que parecía que Azucena González Loredo estaba llamada a ser la sucesora de José Carlos Rodríguez Andina en la alcaldía de Ribadeo, o al menos una de sus aspirantes más evidentes. En aquella época fue la responsable de impulsar una política turística para la Mancomunidad sentando unas bases sobre las que aún se sigue profundizando a día de hoy. Antes llevó Xóvenes Agricultores en A Mariña y después fue gerente de A Mariña Oriental, donde también hizo un importante trabajo en materia turística. Creó una asociación de Mulleres Rurais o dirigió el Leader. Ahora se dedica a su trabajo en el Inem ribadense por la mañana y, por la tarde, dirige la academia FórmaT, con lo que sigue tal y como estuvo siempre: sin parar un minuto.

Asegura que mientras estuvo en activo lo dio todo para conseguir sus objetivos, pero dice no echarla de menos

De su paso por la política municipal, Azucena González remarca que eran unos tiempos muy distintos a los actuales y sostiene que no echa nada de menos aquel frenesí: "Nada en absoluto", aunque dice que no por tener un mal recuerdo sino porque "o que máis botaría de menos sería o contacto coa xente, pero co meu traballo no Inem e coa academia sigo tendo moito contacto con xente así que ese mal sabor dúrame pouco".

Eso sí, admite que sigue de reojo la vida política "porque sempre che queda un pouco o gusanillo, aínda que eu sempre fun de vacas flacas. Nunca estiven no goberno municipal. Fun concelleira cando Andina perdeu as eleccións e logo renunciei porque entendía que non se respectaba a liña entre a Fundación Comarcal, que era o meu traballo, e a política, así que decidín non ter as mans atadas".

Azucena González

Eso es raro porque todo el mundo la sitúa haciendo cosas en Ribadeo: "Iso é porque estiven no Leader, na Fundación Comarcal, en Mulleres Rurais... Era a cara visible do partido e ademais eu sempre fun transparente niso. Sempre me posicionei claramente e nunca ocultei a miña tendencia política. Pero non, nunca tiven responsabilidades de goberno aínda que xa digo que me gusataría ter, porque me gusta moito a política e sobre todo a política de xestión".

Una forma de trabajar que cree que está muy cambiada "porque agora hai pouco consenso. Eu sempre fun de políticas de acordos, pero vexo que o terreo político está feito un lodazal, moi embarrado, e pérdese moita enerxía e tempo en cuestións que non redundan no interese xeral, que debe ser o fundamento dun político. Hai a quen isto lle resulta divertido, vale, pero leva a extremismos e no fondo ata te obrigan a posicionarte cando nin queres, pero só che dan branco ou negro. Pero a realidade é que nin os malos son tan malos nin os bos, tan bos. Entre todos, fanlle un fraco favor á política e á xente".

La vuelta a dar clase en su academia es un regreso a su vocación original de enseñar, para lo que se formó

De ello ahora se encuentra de todas formas algo apartada porque al margen de trabajar en ofertas de empleo en la oficina del Inem de Ribadeo es responsable desde hace casi cuatro años de la academia FórmaT de Ribadeo "porque sigo sendo un cu inquieto, así que con todo iso vou canalizando a miña enerxía. Digamos que deixei as actividades altruístas". Además admite que le gusta la academia "porque é unha volta á miña orixe. Eu estudei Filoloxía porque a miña intención sempre era dar clases, e de feito fíxeno desde os dezaoito anos".

Ahora espera que su antigua querencia por la política siga en otras personas "porque ninguén quere meterse en política, e enténdoo perfectamente. Hai un nivel de exposición pública que xunto con esa polarización da que falamos espanta á xente. Normal".

Comentarios