El PSOE propone la reconstrucción

Los socialistas reclaman a Feijóo un plan para A Mariña que incluya la reindustrialización
Otero, junto a alcaldes y cargos socialistas, en Viveiro. EP
photo_camera Otero, junto a alcaldes y cargos socialistas, en Viveiro. EP

La secretaria del PSdeG-PSOE en Lugo, Patricia Otero, escenificó en Viveiro el retorno a la actividad parlamentaria con una proposición no de ley en la que realiza "unha chamada de auxilio ás distintas administracións públicas para que non deixen morrer A Mariña lucense, motor económico fundamental da provincia" y especialmente al gobierno de la Xunta. Además, reclama a Núñez Feijóo un plan de industrialización para la comarca, así como la potenciación del turismo, tanto de interior como de costa, y medidas de apoyo a la hostelería y la restauración.

Otero se fotografió en la ría vivariense junto a la alcaldesa, María Loureiro, y otros regidores y concejales mariñanos, además del senador socialista César Mogo y el coordinador comarcal, Ramiro Fernández, y dice que son necesarias iniciativas de apoyo a sectores primarios como la agricultura, ganadería, pesca y forestal, además de a otras pequeñas y medianas empresas, y para los autónomos.

Patricia Otero presentó en Viveiro una iniciativa sobre apoyo a la hostelería y sector primario

"Os gobernos de Feijóo -dijo-, non investiron nin un só euro en modernizar e impulsar medidas industriais na Mariña, e agora non pode desatender esta comarca ante a difícil situación que atravesa. A Mariña ten que ter unha atención especial nesta lexislatura que agora comezamos".

Recuerda la secretaria socialista que el Estatuto de Autonomía le otorga a la Xunta competencias plenas en materia industrial y asegura que se necesita un plan de reconstrucción consensuado con la oposición y con las entidades locales de la comarca, con los agentes sociales y económicos para una estrategia efectiva de reactivación económica: "Esta chamada de auxilio materilizouse, unha vez máis, a finais de xuño nunha multitudinaria manifestación en Burela, convocada polas centrais sindicais UXT, CC.OO. e CIG, na que se reclamaba un futuro para A Mariña e se pedían melloras en infraestruturas, en servizos, en sanidade, en educación, en industria e nos sectores primarios".

ATENCIÓN ESPECIAL. "Esta crise industrial e de emprego que xa se viña vivindo na Mariña desde hai tempo, agravouse coa crise provocada pola Covid-19, e máis se temos en conta que esta comarca sufriu ao longo do mes de xullo deste ano maiores restricións sanitarias que o resto de Galicia. Hai que lembrar que a Xunta de Galicia decretou a principios dese mes o peche dos accesos ao distrito sanitario da Mariña (por certo, medida empregada pola Xunta de Galicia unicamente para esta comarca), e posteriormente limitou esa restrición só ao concello de Burela, provocando grandes perdas económicas. Nesta situación faise necesario e urxente un plan de reconstrución propio e exclusivo desta comarca. A Xunta de Galicia non pode desatender esta comarca ante a difícil situación que está a atravesar. A Mariña lucense ten que ter unha atención especial nesta lexislatura que agora comezamos", argumenta Patricia Otero en su iniciativa parlamentaria, que firman sus correligionarios Gonzalo Caballero, Juan Carlos Francisco y Matilde Rodríguez.

ALCOA Y OTRAS INDUSTRIAS. Los socialistas ven evidente la crisis industrial y de empleo que padece la comarca desde hace tiempo, tras la desaparición o cierre de grandes empresas generadoras de empleo: "Ecar, Maderas Lorenzo, Ecesa, Gres Burela, IPV, Macesa, Conservas Alonso ou máis recentemente Muebles Hermida, sen esquecer que tamén hai outras moitas empresas pequenas, comercios, autónomos que tamén tiveron que baixar a persiana dos seus negocios. E todo elo, agravado pola posibilidade de peche da factoría de Aluminio de San Cibrao, en proceso de venda da multinacional estadounidense Alcoa á firma Liberty House grazas á intervención do Estado". Y por ese motivo demandan un plan específico para la comarca.

El mensaje de reconstrucción mariñana va en la línea del que ayer lanzó el presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, ante las grandes empresas, llamando a un tiempo de acuerdos para conseguir la recuperación económica. Según recoge Efe, Sánchez ha propuesto un Plan Nacional de Recuperación, Transformación y Resiliencia, que según el presidente del Gobierno, llevará a la economía española a crecer por encima del 2%, sin precisar cuándo lo hará.

Comentarios