martes. 13.04.2021 |
El tiempo
martes. 13.04.2021
El tiempo

La Mancomunidade estudia la gestión conjunta de la recogida de basura

Contenedor móvil para múltiples residuos, en Burela. ARCHIVO
Contenedor móvil para múltiples residuos, en Burela. ARCHIVO
Cajoto alabó la aprobación unánime y precisó que se centrarán en los residuos orgánicos

El pleno de la Mancomunidade de Concellos da Mariña aprobó por unanimidad la realización de un estudio en el que se explorará la posibilidad de mancomunar el servicio de recogida de basura en la comarca, especialmente en lo que se refiere a los residuos orgánicos. Para llevar a cabo este estudio, solicitarán una subvención con cargo al Fondo de Compensación Ambiental. 

El presidente del organismo supramunicipal, Fran Cajoto, explicó que "un dos obxectivos principais do estudo é potenciar a xestión ou recollida en orixe da fracción orgánica dos residuos municipais, un produto que se pode revalorizar como un fertilizante moi útil, reducindo a cantidade de lixo —e polo tanto a factura— que se envía á planta de tratamento de Sogama", afirmó tras el pleno del pasado martes. 

VENTAJAS ECONÓMICAS. Cajoto concretó, además, que este estudio analizará "unha xestión conxunta das outras fraccións de lixo para todos os concellos, dado que se estima que actuando a escala da Mancomunidade se consigan vantaxes económicas e un aumento da difusión da reciclaxe ao abarcar a unha poboación máis ampla que a propia de cada concello", indicó. 

Con este estudio, la Mancomunidade continúa con un camino que ya inició "coa xestión da recollida de aceites usados e téxtiles", recordó el regidor de Foz y presidente del organismo. 

Cajoto también se felicitó por el clima constructivo y de entendimiento que observó en el pleno, "xa que se aprobou este asunto e o resto dos temas a tratar por unanimidade", manifestó. 

El presidente del colectivo destacó especialmente el compromiso del alcalde de Xove y portavoz popular, Demetrio Salgueiro, para implicar a la Xunta en el apoyo para lograr la consecución de un plan de sostenibilidad turística para la comarca. "Compañeiros socialistas e máis eu faremos o propio co Goberno do Estado, xa que esta é unha aprobación conxunta de ámbalas dúas administracións. Estou moi satisfeito con esta forma de traballar, conxunta, polos intereses da comarca da Mariña", concluyó un esperanzado Fran Cajoto.

Un plan especial para impulsar el sector turístico 
El presidente de la Mancomunidade abordó en el pleno los Planes de Sostenibilidad Turística, de los que espera que haya una nueva convocatoria por parte de la Secretaría de Estado de Turismo. "Cofinanciados polo Estado, a Xunta e as administracións locais —como sería o caso da Mancomunidade—, suporían un impulso definitivo ao sector turístico da comarca, moi tocado pola crise da covid", señaló el regidor focense. 

2 ó 3 millones de euros 
Cajoto aseguró que la consecución de uno de estos planes supondría una dotación económica importante, de "entre dous ou tres millóns de euros". El presidente recordó que el pasado año se aprobaron los planes de Santiago de Compostela y A Ribeira Sacra, así que "volveremos optar a eles en canto se convoquen", avanzó.

La Mancomunidade estudia la gestión conjunta de la recogida de basura
Comentarios