Inventos mariñanos de andar por casa en el Galiciencia

Tres alumnas del instituto de Ribadeo llevan a la feria experimentos fáciles para entender la física

Iria García González, Estela Bravo Montero y Eva Luyufeng Yáñez Izquierdo, en el IES de Ribadeo. IES
photo_camera Iria García González, Estela Bravo Montero y Eva Luyufeng Yáñez Izquierdo, en el IES de Ribadeo. IES

El Instituto de Enseñanza Secundaria (IES) Ribadeo Dionisio Gamallo vuelve a tener representación este año en la feria Galiciencia, que se celebra desde este miércoles hasta el viernes, en el parque tecnológico del municipio ourensano de San Cibrao das Viñas. Cientos de personas, sobre todo estudiantes, acudirán a ver los experimentos y demostraciones científicas que expondrán alumnos de toda Galicia. Y entre ellos estarán tres ribadenses que cursan cuarto de ESO: Iria García, Estela Bravo –que ya había ido al evento el pasado año– y Eva Luyufeng, acompañadas del profesor Antonio Gregorio.

"Experimentos en cinco minutos. Así poderiamos titular o que levamos. Trátase de revisar o método científico dun xeito moi rápido, desde o plantexamento do problema, ata a formulación dunha hipótese, a comprobación nunha fase experimental e a obtención do resultado", resume el profesor de Física, Gregorio, que les transmite a sus alumnos cada año el interés por esta materia.

Son experimentos que poden facer sinxelamente cada un na súa casa e aplicar a aspectos cotiás

"Son experimentos que poden facer sinxelamente cada un na súa casa e aplicar a aspectos cotiás. Dese xeito, os alumnos poden comprobar por si mesmos, con experimentos sinxelos de facer, o que están estudando", señala el docente.

Desde el pasado día 20, las alumnas han aprovechado los recreos de los martes para demostrarles a sus compañeros de instituto varios principios científicos mediante experimentos fáciles de llevar a cabo.

Por exemplo, collimos un globo, enchíamolo de aire e ao queimalo cun chisqueiro enseguida víamos que explotaba, algo que non sucede ao enchelo con auga

"Buscamos en internet 'experimentos caseiros' e inspirámonos nalgunhas desas ideas", señala la estudiante Estela Bravo. "Por exemplo, collimos un globo, enchíamolo de aire e ao queimalo cun chisqueiro enseguida víamos que explotaba, algo que non sucede ao enchelo con auga. Nesta demostración estúdase o comportamento da conducción do calor", argumenta.

Una propiedad similar se aprecia en otro de sus experimentos, que puede tener aplicaciones industriales relacionadas con el electromagnetismo y su capacidad de separar fluídos: "Abres un grifo –recomienda Estela Bravo– e deixas correr só un chorro de auga. Aparte, frotas un plástico sobre a roupa, a ser posible mellor que sexa de lá. A electricidade que gaña o plástico co roce consegue desprazar a dirección do líquido; o chorro de auga desprázase fronte ese plástico 'electrizado' ".

Con zume de limón escribes unha palabra nun folio. Despois colles un chisqueiro para quecer por debaixo o papel e ves como vai aparecendo a impregnación escrita

La estudiante Eva Luyufén aclara que en realidad el proyecto con el que ellas viajan a Ourense consta de varios experimentos sencillos, no de uno solo: "Por exemplo, collemos un botella de vidro e enchémola ata a metade. Poñémoslle na boca unha pelota de pin pon e ao dárlle a volta, o líquido non se derrama". Con ello por ejemplo trabajan el aprendizaje relacionado con las válvulas automáticas o las diferencias de presión, entre otros aspectos.

Uno de los experimentos que más les gustan a los chavales, por lo que recuerda a los agentes secretos, es el de la tinta invisible. "Con zume de limón escribes unha palabra nun folio. Despois colles un chisqueiro para quecer por debaixo o papel e ves como vai aparecendo a impregnación escrita", matizan.

Las tres disfrutarán de la experiencia científica sin pretender ganar ningún premio en esta edición de la Galiciencia.

Comentarios