El director de la Axencia Galega de Calidade Alimentaria (Agacal), José Luis Cabarcos, acompañado por el alcalde de Xove, Demetrio Salgueiro, visitó las instalaciones de la explotación porcina Casa Labradela, en el marco de un proyecto de investigación en materia genética de la raza porco celta en el que participa la Xunta.
En esta acción colaboran el Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo, el Centro Tecnolóxico da Carne y la asociación de criadores Asoporcel, con el objetivo de "favorecer a consolidación desta raza de cara á recuperación de terras en desuso, a produción sostible e respectuosa co medio e a economía circular. Todo isto, sen esquecer o importante labor destas gandarías na prevención dos incendios forestais", dicen desde la Xunta.
La participación en la iniciativa de explotaciones como la de Xove, productoras de porco celta y colaboradoras de Asoporcel, se centra en tareas de recogida de datos como pesos o nacimientos. "O obxectivo é establecer o punto de partida para o deseño dun procedemento de avaliación xenética de individuos da raza co que comezar un programa de aumento da poboación e a definición de liñas xenéticas reprodutivas e multiplicativas", dicen.